یادداشت شفاهی دکتر عزیزی درباره کتاب «زنان و اعتیاد»
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
شناسه : 4991
24
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس علت اصلی گرایش برخی از زنان به الکل و مواد را عدم آگاهی آن‌ها نسبت به عوارض‌شان دانست و با معرفی کتاب «زنان و اعتیاد» گفت: شاید الکل و مواد در ابتدا به ظاهر یک سری مشکلات فرد را حل کند اما در ادامه موجب تخریب جسم و روح آنها می‌شود.
پ
پ

دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس که تاکنون دو کتاب در رابطه با اعتیاد باعنوان‌های «پیشگیری و درمان اعتیاد»، «اعتیاد، بیماری، جرم یا نیاز؟» نگارش کرده، کتاب «زنان و اعتیاد» نوشته کاتلین دی.برادی، ترجمه علی اکبر عسکری تلاوت را به‌عنوان آخرین اثری که مطالعه کرده است معرفی کرد و در توصیفش گفت: کتاب «زنان و اعتیاد» به طور تخصصی درباره مسائل مختلف زنان و اعتیاد صحبت می‌کند و دورهای مختلف زندگی زنان را همچون نوجوانانی، جوانی و بزرگسالی را در ابعاد مختلف شرح داده است.

مسائل پیرامون جسم زنان همچون دوران بارداری، شیردهی و سالخوردگی را به دقت روانکاوی کرده و گرایش به اعتیاد در زنان و تاثیرت آن را به همراه اختلالاتی که مصرف دارو برای آن‌ها به همراه خواهد داشت برشمرده است.

در این کتاب اختلال‌هایی که همزمان با مصرف مواد در خانم‌ها به وجود می‌آید و عوارض ناشی از مصرف مواد مانند افسردگی، اضطراب و اختلال روانی و… مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب «زنان و اعتیاد» اختلال در تغذیه که بعد از استفاده از مواد به وجود می‌آید و عوارض استفاده از الکل و اثرات آن را در دوره‌های مختلف سنی بررسی کرده است و اینکه اصلا چرا خانم‌ها به دنبال این مسائل می‌روند.

این کتاب اطلاعات بنده را در همه این مباحث و موضوعاتی مانند تاثیر استفاده از مواد در تمایلات جنسی که به گستردگی در این کتاب بررسی شده تکمیل کرد و گفته شده استفاده از الکل و مواد در دوران باروری تاثیراتی بر روی جنین و بارور خواهد داشت، همین طور رابطه بین مصرف الکل و اختلال عادت ماهانه بررسی شده است.

من مطالعه این کتاب به علاقه‌مندان و کارشناسان حوزه زنان و اعتیاد توصیه می‌کنم و معتقدم زنان با مطالعه این کتاب به سراغ الکل و مواد نخواهند رفت. اگر آگاهی افراد نسبت به مواد مخدر و الکل بالا رود دیگر سراغ آن نمی‌روند و دلیل تمایل به مواد از ناآگاهی نشات می‌گیرد. شاید الکل و مواد در ابتدا به ظاهر یک سری مشکلات فرد را حل کند اما در ادامه موجب تخریب جسم و روح می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.