۶۱ درصد اعتبارات وزارت بهداشت در بخش درمان است
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
شناسه : 521
10
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده خبر داد و گفت: ۶۱ درصد اعتبارات وزارت بهداشت در بخش درمان است و به بخش بهداشت و پیشگیری توجه کافی نمی‌شود.
منبع : فارس
پ
پ
عبدالرضا عزیزی امروز در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: متأسفانه اکثر ما مسئولان به قدری گرفتار کارهای روزمره هستیم که کمتر فرصت فکر کردن و برنامه‌ریزی داریم و گاهی نمی‌دانیم که اصلاحات را از کجا باید شروع کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت نیز وزارت بهداشت ۶۱ درصد کل اعتبارات را در بخش درمان هزینه می‌کند و کمترین توجه و اعتبار به بخش بهداشت و پیشگیری و اصلاح سبک زندگی مردم اختصاص دارد در حالی که اگر تفکر پیشگیری غالب باشد هم هزینه ها کمتر می‌شود و هم سلامت مردم بهتر تأمین می‌شود.

عزیزی گفت: برای اجرای برنامه پزشک خانواده نیز به تازگی اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تصویب شده است که از قرار اطلاع ۱۲۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده اند و امیدواریم برنامه مهم و سلامت محور پزشک خانواده در دولت با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: لازم است برنامه پزشک خانوده ابتدا در یک استان به طور کامل اجرا شود و بعد با رفع مشکلات و ایرادهای آن به سراسر کشور تعمیم پیدا کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.