کیسه اى که خصولتی‌ها برای داروسازان دوخته‌اند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
شناسه : 3278
15
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعى مجلس شورای اسلامی به مشکلات داروسازان اشاره و راهکارهایى در این زمینه عنوان کرد.
پ
پ

به گزارش فانا، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نمایندگان با داروسازان از سراسر کشور گفت: بیمه ها از اول تیر ماه پرداختی به داروسازان نداشتند؛ همچنین شرکت های دارویی خصولتی‌ که وابسته به سازمان بیمه سلامت یا تامین اجتماعی هستند مطالبات خود را از داروخانه‌ها طلب کردند.

وی ادامه داد: در وضع کنونى نه تنها سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داروسازان را پرداخت نکرده‌اند بلکه شرکت‌های وابسته به بیمه سلامت و تامین اجتماعی مطالبات خود را از داروخانه‌ها طلب و به مراجع قانونی شکایت کردند.
شکایت شرکت‌هاى دارویى براى رسیدن به سود ١٢ درصدى

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرکت‌های دارویی خصولتی‌ وابسته به بیمه سلامت و تامین اجتماعی قصد دارند با شکایت به مراجع قانونی افزون بر دریافت مطالبات خود، ۱۲ درصد سود از داروخانه‌ها دریافت کنند که این مصداق بی عدالتی است، این درست نیست که سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داروسازان را نپردازند و شرکت‌های وابسته به آنها مطالبات خود را با چند درصد سود خواستار شوند.

عزیزی تصریح کرد: به دنبال گلایه داروسازان به نمایندگان مجلس در خصوص پرداخت نشدن مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر و شکایت شرکت‌های دارویی وابسته به آنها، جلسه اى با نمایندگان داروسازان در کمیسیون اجتماعى برگزار شد و مشکلات را به مسئولان مربوطه منتقل خواهیم کرد، تلاش مى کنیم تا این مسائل برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که داروسازانی با صبر و عطوفت با سازمان‌های بیمه‌گر برخورد می‌کنند شرکت‌های دارویی وابسته به بیمه‌ها هم باید با داروسازان با مهربانی و عطوفت برخورد کنند زیرا دوستی و تعامل باید ۲ طرفه باشد.

عزیزی با بیان اینکه وقتی نسخ‌ دریافت شده در داروخانه‌ها به بیمه سلامت و تامین اجتماعی تحویل داده می‌شود، بیمه‌ها ۲ ماه براى رسیدگى به این نسخه ها فرصت دارند و پس از این ٢ ماه سازمان‌های بیمه‌گر باید مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

وی ادامه داد‌: اکنون ۶ ماه است که داروسازان مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند که ۲ ماه آن مربوط به رسیدگی به نسخ است و ۴ ماه تاخیر در پرداخت وجود دارد که این میزان تاخیر مورد قبول نیست.
بدهى دولت به بیمه‌ها مسبب اصلى مشکلات داروسازان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از محل اختلاف در ارز، دولت باید ۱۸۰۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت پرداخت می‌کرد، گفت: متاسفانه از این ۱۸۰۰ میلیارد تومان فقط ۲۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت شده است که همین میزان عامل بدهى انباشته و به دنبال آن نارضایتی داروسازان شده است.

عزیزی افزود: اگر دولت بر اساس قانون مصوب مجلس این ۱۸۰۰ میلیارد تومان از محل اختلاف در ارز را به سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت پرداخت کند، سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند بدهی خود را در حوزه سلامت پرداخت کنند تا مشکلات که بخشی از آن مربوط به داروسازان است حل شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت بدهی خود را به بیمه‌ها پرداخت کند، بیمه نیز می‌تواند مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی را تسویه کند که به دنبال آن نارضایتی‌ها از بین خواهد رفت.

عزیزی با بیان اینکه ما در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم تا با پیگیری‌، دولت و سازمان‌های بیمه‌گر به وظیفه خود عمل کنند و به دنبال آن نارضایتی‌ها کمتر شود، گفت: افزون بر این شرکت‌های دارویی خصولتی‌ نیز باید با داروسازان مهربان باشند و تا زمان پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر صبر پیشه و از داروسازان شکایت نکنند.

۲۶ دی ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.