کمیت لنگ فعالیت احزاب ناشی از خلاء قانونی نیست/حتی گروه های قدیمی همانند موتلفه هم فاقد ساختار حزبی هستند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
شناسه : 3145
9
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کشور ما فاقد حزب ریشه‌دار است، گفت: احزاب در انتخاب سیاست‌مداران واقعی و ارزیابی عملکرد آنها تاثیر بسزایی دارند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص فعالیت احزاب در کشور، گفت: احزاب در کشور ما به خوبی شکل نگرفتند، به نوعی که هم‌اکنون فاقد احزاب ریشه‌دار در کشور هستیم. فعالیت گروه‌هایی چون حزب موتلفه اسلامی و غیره هم با قدمتی بیش از ۴۰ سال در کشور بدون ساختار حزبی است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت کم احزاب ناشی از خلاء قانونی نیست، تصریح کرد: مشکلات فرهنگی و سیاسی سبب شده تا افراد رغبتی به کار حزبی نداشته باشند، جناح‌های چپ و راست فعلی در کشور نیز علاوه بر اینکه شکل حزبی ندارند از برنامه منسجم و هماهنگ برخوردار نیستند.

وی افزود: فعالیت‌های سیاسی با وجود احزاب رونق بیشتری خواهد گرفت ضمن آنکه از تاثیرگذاری بالاتری هم برخوردار خواهند بود زیرا حزب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و روسای جمهور را انتخاب و در برابر عملکرد آنها پاسخگو خواهد بود.

عزیزی ادامه داد: جو سیاسی حاکم بر جامعه سبب شده تا احزاب به طور قانونی شکل نگیرد لذا سیاسیون هم رغبتی به عضویت در این احزاب را ندارند زیرا عضویت به تنهایی برای آنها هزینه‌بر خواهد بود و در مواردی به عنوان نکته منفی تلقی می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فعالیت سیاسی حزبی سبب رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد زیرا احزاب از افراد پاسخگوتر خواهند بود./

 

یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.