پیش‌بینی ردیف مجزا برای سلامت اجتماعی در لایحه بودجه ۹۲
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
شناسه : 523
15
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اینکه پیشگیری، ۱۱ تا ۳۰ درصد اثر‌گذاری بیشتری نسبت به درمان معضلات اجتماعی دارد، گفت: کمیسیون اجتماعی در تلاش است تا در بودجه سال آینده ردیف بودجه مجزا برای سلامت اجتماعی پیش‌بینی کند.
منبع : خانه ملت
پ
پ

عبدالرضا عزیزی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی در تلاش هستند تا با جمع‌آوری مجموعه نظرات کارشناسی دستگاه‌ها و نهاد‌های دخیل در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دربودجه سال آینده ردیف بودجه‌ای مجزا برای سلامت اجتماعی در نظر بگیرند.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی، تحقق ردیف بودجه‌ای مجزا برای سلامت اجتماعی را عاملی برای کاهش آسیب‌ها و پیامد‌های منفی اجتماعی خواند وتأکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس عزم جدی برای تحقق این امر دارد و امیدوار است تا با نظر مساعد نمایندگان چنین امر خطیری را به سرانجام برساند.

عزیزی با تأکید بر اینکه پیشگیری، ۱۱ تا ۳۰ درصد اثر‌گذاری بیشتری نسبت به درمان معضلات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد دارد، گفت: از دیگر سو کمیسیون اجتماعی در تلاش است، بودجه قابل قبولی برای پیشگیری از اعتیاد در سال آینده درنظر گیرد زیرا با توجه به حجم وسیع فعالیت سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، حتی بودجه ۲۵ میلیارد تومانی نیز برای پیشگیری نمی‌تواند جوابگو باشد.

وی، افزود: گردش مالی مافیا و قاچاقچیان مواد مخدر سالانه رقمی نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد دلار است که این منابع مالی در جهت اشاعه اعتیاد هزینه می‌شود، بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان شاهد مهجوریت حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: تجارب علمی و عملی تاکنون نشان داده که پیشگیری می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر اعتیاد داشته باشد و اگر مسئولان با علم به این موضوع اعتبارات لازم را به سوی پیشگیری هدایت کنند، می‌توان شاهد نتایج چشمگیری در کشور بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کارگروه‌ کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از اعتیاد، کمیسیون اجتماعی هر هفته جلسات اثر بخشی را با حضور نهاد‌ها متولی اعتیاد برگزار می‌کند که این هفته نیز جلسه یاد شده در سازمان بهزیستی برگزار شد./

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.