وزیرکار پاسخ دهد چرا جلسات شورای اشتغال ۱۳۰ روز است تشکیل نمی‌شود
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
شناسه : 722
15
دکتر عزیزی : عضو شورای عالی اشتغال در گفتگو با «نسیم» افزود: این تاخیر در سیاست گذاری حوزه اشتغال در کشور خلل ایجاد می کند/ این جلسات در دولت یازدهم تنها پنج بار تشکیل شده است.
پ
پ

دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مجلس در شورای عالی اشتغال در گفتگو با «نسیم» در خصوص تاخیر حدود ۴ ماهه در برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال بیان کرد: دلیل این مسئله را نمی دانم اما دکتر ربیعی به عنوان دبیر شورا و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این خصوص پاسخگو باشد.

 وی در خصوص تاثیر تاخیر در برگزاری این جلسسات هم گفت: مطمئنا تاخیر در برگزاری جلسات در سیاست های اشتغالزایی کشور خلل ایجاد می کند و آسیب زننده است.

 گفتنی است از برگزاری آخرین جلسه شورای عالی اشتغال بیش از ۴ ماه می گذرد و این جلسات در دولت یازدهم تنها ۵ بار به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است.

 به گزارش نسیم، طبق قانون، شورای عالی اشتغال به منظور بررسی عرضه و تقاضای بازار کار، چگونگی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاههایی که ‌تصمیمات آنها مؤثر بر عرضه و تقاضای بازار کار و اشتغال و بیکاری هستند به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

 وزیر کار و امور اجتماعی، وزیر کشور، وزیر جهاد سازندگی(بعد از ادغام با وزارت کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام داد)، وزیر آموزش و پرورش، وزیر صنایع( بعد از ادغام با وزارت معادن و فلزات و وزارت بازرگانی به وزارت صنعت معدن و تجارت تغییر نام داد)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر نیرو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت اعضای این شورا هستند.

 

 

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.