۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۰
شناسه : 2378
9
دکتر عزیزی : بانک مرکزی با موسساتی که خلاف قانون عمل می‌کنند به شدت برخورد خواهد کرد، لذا توصیه می‌کنیم غیرمجازها سریع‌تر در چارچوب بانک مرکزی قرار گیرند و به مردم هم توصیه می‌کنیم که در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کنند که مورد تایید بانک مرکزی باشند.
پ
پ
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حل مشکل میزان را نماد همدلی و همزبانی و تعامل مجلس و دولت دانست.
عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با پول‌نیوز، تاکید کرد: باید از رییس کل بانک مرکزی، وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و اقتصاد، قوه قضائیه و بانک صادرات که تلاش کردند مشکل موسسه مالی و اعتباری میزان حل شود، تشکر کرد.
عزیزی درباره ساماندهی موسسه میزان تصریح کرد: متاسفانه مسئولان موسسه مالی و اعتباری میزان با نشان میزان و شعبی که در دادگستری‌ها داشتند از اعتماد مردم سوء استفاده کردند و  سپرده‌گذارانی را جذب کردند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی هم از قبل به مسئولان میزان هشدار داده بود که در  چارچوب بانک مرکزی فعالیت کنند اما بی‌توجهی آنها به هشدارهای بانک مرکزی در خصوص اخذ مجوز از این نهاد پولی موجب شد که برابر قانون با آنها برخورد شود و امتیاز این  موسسه هم لغو شد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی دفاع از حقوق مردم و بیکار نشدن کارکنان میزان را دغدغه‌های بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری مشترک بانک مرکزی و بانک صادرات و ایجاد خط اعتباری برای این موضوع، مشکلات سپرده‌گذاران و کارکنان موسسه مالی و اعتباری میزان حل شده و یا در حال حل شدن است.
عزیزی ضمن تقدیر از رییس کل بانک مرکزی، معاونان نظارت و امور مجلس این نهاد پولی در راستای حل مشکلات میزان گفت: موسسه مالی و اعتباری آرمان ایرانیان (که قسمت عمده سهام آن مربوط به موسسه مالی و اعتباری فرشتگان است و بقیه سهام آن متعلق به موسسه مالی و اعتباری فردوسی است) نیز ازجمله موسساتی است که در چارچوب بانک مرکزی حرکت کرده و هم‌اکنون در آستانه دریافت مجوز است.
وی به اقدامات بانک مرکزی در برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اشاره کرد و  افزود: بانک مرکزی از موسساتی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند حمایت و با آنهایی که خلاف قانون عمل می‌کنند به شدت برخورد می‌کند لذا توصیه می‌کنیم موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در چارچوب بانک مرکزی قرار گیرند و به مردم هم توصیه می‌کنیم که در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کنند که مورد تایید بانک مرکزی باشند.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به موضع مجلس در برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اشاره و خاطرنشان کرد: بطور کلی نمایندگان حافظ منافع بانک مرکزی و مردم هستند بنابراین نظارت کامل داریم که یک عده آدم‌های فرصت طلب به صورت غیرمجاز سرمایه های مردم را به باد ندهند.
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.