هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی بیش از نرخ مصوب غیرقانونی است/ سازمان تاکسیرانی نظارت کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
شناسه : 2510
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از افزایش کرایه های تاکسی بیش از نرخ مصوب، گفت:ضعف نظارت سازمان تاکسیرانی زمینه تخلف برخی رانندگان را فراهم کرده است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ضعف نظارت مسئولان شهری باعث بروز تخلفات رانندگان  مبنی بر افزایش خودسرانه و بیش از نرخ مصوب کرایه‌های تاکسی شده، تصریح کرد: ضروری است مسئولان شهری به ویژه ناظران سازمان تاکسیرانی نسبت به اجرای دقیق قانون مصوب شورای شهر نظارت بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه طبق قانون هرگونه افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی باید بر مبنای قانون مصوب شورای شهر و مورد تایید فرمانداری باشد، گفت: رانندگان نباید به طور خودسرانه اقدام به اخذ کرایه از مسافر کنند بهتر است، مسئولان شهری رانندگان متخلف را شناسایی و با آنها به صورت جدی برخورد کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه افزایش غیرقانونی نرخ کرایه تاکسی در پایتخت باید مهار و مدیریت شود، ادامه داد: با وجود آنکه هر ساله بعد از افزایش کرایه تاکسی ها چنین تخلفاتی از سوی برخی رانندگان تاکسی‌ها رخ می دهد ولی متاسفانه تاکنون راهکاری از سوی مسئولان شهری برای جلوگیری از چنین تخلفاتی اتخاذ نشده که این موضوع نشان از بی توجهی و ضعف نظارت مسئولان شهری دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، نظارت مسئولان شهری را بر عملکرد رانندگان تاکسی ضروری خواند و افزود: بخش قابل توجهی از دغدغه های شهروندان به دلیل افزایش بی ضابطه و خودسرانه کرایه ها است که متاسفانه برخی رانندگان نسبت به آن اقدام می کنند و مسئولان نیز همچنان نسبت به این رفع این معضل بی توجهی می‌کنند.

لزوم تجهیز تاکسی‌های پایتخت به سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی کرایه

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، بر لزوم تجهیز تاکسی‌های پایتخت به سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی کرایه تاکید کرد وگفت: از آنجایی که پول خرد همواره از دغدغه های رانندگان و مسافران است که حتی گاهی کمبود آن منجر به درگیری میان مسافران و رانندگان می شود بنابراین بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و همچنین تخلفات رانندگان، تاکسی های پایتخت همانند دیگر کشورها مجهز به سامانه هوشمند پرداخت الکترونیکی کرایه شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی توجهی برخی رانندگان نسبت به نرخ مصوب کرایه تاکسی در پایتخت، گفت: با وجودی که مسئولان شهری افزایش نرخ کرایه تاکسی در پایتخت را ۱۵ درصد تعیین کرده اند ولی متاسفانه دیده شده برخی رانندگان به طور سلیقه ای اقدام به اخذ کرایه بیشتر از مسافر می کنند./

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.