نهادینه کردن مفاهیم ارزشی و اخلاقی جامعه در مخاطب کودک و نوجوان از طریق هنر هفتم
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
شناسه : 2890
14
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توجه به سینمای کودک در کشور را در راستای تاثیرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان و نهادینه کردن مفاهیم ارزشی و اخلاقی جامعه در آنها مفید و مثمرالثمر دانست.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقش سینما در تفهیم مسائل آموزشی و تربیتی به کودکان، گفت: در جهان امروز به واسطه گسترش اینترنت کودکان با دنیایی از اطلاعات و تصاویر تاثیرگذار رو به رو هستند لذا آموزش آن‌ها از طرق سمعی و روش‌های قدیمی نمی‌توان کودکان امروز را اقناع و متاثر کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکنولوژی سینما باید در ایران نیز همچون کشورهای پیشرفته تجاری شده و با دانشگاه ارتباط برقرار کنند، افزود: غرب در پی ارتباط صنعت با دانشگاه توانست به تولید بازی‌های کامپیوتری همچون اسپایدرمن و فیلم‌های هیجان‌انگیز برسد و تا اتاق خواب کودکان ما نفوذ و تاثیرات فرهنگی خود را القاء کند و نهایتا جهان را در چنبره خود درآورد.

عزیزی بر لزوم توجه به سینمای کودک در کشور تاکید کرد و برگزاری جشنواره‌هایی با این محوریت را در راستای تاثیرگذاری بر مخاطب کودک و نوجوان و نهادینه کردن مفاهیم ارزشی و اخلاقی جامعه در آنها را مفید و مثمرالثمر ارزیابی کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید براینکه باید فرهنگ استفاده از پتانسل‌های سینما برای دستیابی اهداف آموزشی و پرورشی در میان مدیران و تصمیم‌گیرندگان رشد کند، اضافه کرد: معتقدم باید ارتباط مناسب میان سینما و مراکز آموزشی همچون حوزه علمیه، وزارتین بهداشت، علوم و آموزش و پرورش برقرار و حلق مفقوده‌ای ارتباط این نهادها به یکدیگر کشف شود./

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.