نماینده مردم شیروان در مجلس عنوان کرد تمرکززایی امکانات عامل اصلی افزایش حاشیه نشینی در بجنورد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
شناسه : 3139
16
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکززایی امکانات عامل اصلی افزایش حاشیه نشینی در بجنورد است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه شهر بجنورد نسبت به سایر شهرهای خراسان شمالی بیشترین حاشیه نشینی را دارد، افزود: از اوایل استانی شدن خراسان شمالی به مسئولان گوشزد کردم که تمرکززایی این امکانات در بجنورد موجب می شود تا سطح حاشیه نشینی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد حاشیه نشینان شهر بجنورد دو برابر میانگین کشوری است، ادامه داد: بروز این مشکل ناشی از سوء مدیریت مدیران است و مدیران استانی بوده اند که سبب شده اند تا حاشیه نشینی افزایش یابد.

عزیزی در پاسخ به این سوال که مدیران معتقدند که بیشتر مردم ساکن در حواشی شهر بجنورد از خود این شهرستان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی روستاهای خراسان شمالی با مشکلاتی همچون خشکسالی، کم آبی، بیکاری و … مواجه هستند و از آنجایی که بیشترین امکانات در خراسان شمالی در شهر بجنورد واقع شده است از تمامی نقاط به این شهر مهاجرت می کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مهمترین مشکل حاشیه نشینان شهر شیروان در حال حاضر چه چیزی است؟ تصریح کرد: خوشبختانه شهر شیروان کمترین حاشیه نشینی را دارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس توضیح داد: از آنجایی که فاصله روستاهای شیروان با شهر بسیار کم است و از سوی دیگر هزینه زندگی در روستاها کمتر است مردم ترجیح می دهند در همان روستاها زندگی کنند و به شیروان مهاجرت نکنند.

۲۹ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.