نطق میان‌دستور دکتر عزیزی در جلسه علنی امروز مجلس
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۲۹
شناسه : 2406
14
نطق : متن نطق میان دستور امروز (30 آذر 94) دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده مردم فرهیخته شیروان در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به شرح زیر است:
پ
پ

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت ولیعصر (عج) و همچنین ایام پیش روی میلاد با سعادت رسول رحمت و مهربانی را به محضر مقام معظم رهبری و مسلمین جهان تهنیت عرض مینمایم و درود می فرستم به روح پاک امام امت و شهدای عالی مقام، خصوصا شهدای مدافع حرم.

ابتدا، از عملکرد دولت تدبیر وامید در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری، پاسخ به مطالبات جامعه و نیازهای مردم قدردانی می نمایم و امیدوارم به تبع رفع تحریم های ظالمانه و چندین ساله که حاصل پایمردی شجاعانه فرزندان ملت ایران اسلامی مخصوصا جناب آقای دکتر ظریف در مذاکرات هسته ای و توافق برجام می باشد، گشایش اقتصادی و معیشتی نیز حاصل آید. علی رغم همه مشکلات نظیر تورم و رکود اقتصادی، کاهش درآمدها، افزایش هزینه ها، معضل اشتغال، فاصله طبقاتی، عدم توازن حقوق بازنشستگان، کارمندان، کارگران و مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد با هزینه های زندگی، مشکلات عدیده مسکن، موانع تولید، مهاجرت ، ‌افزایش ضریب بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهها و در نهایت رنج روز افزون خانواده ها ، مقاومت و از خود گذشتگی مردم با هیچ زبانی قابل توصیف نیست.

ضمن قدردانی از تدوین و اجرای طرح تحول سلامت توسط  وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ونیز پوشش همگانی بیمه سلامت توسط سازمان بیمه سلامت، از تلاشهای وزارت کشور ، شهرداری تهران و نهادهای امنیتی در برگزاری با شکوه و ایمن مراسم اربعین حسینی و حفظ امینت داخلی و مرزهای کشور توسط نهادهای نظامی،‌ امنیتی و انتظامی در مقابله با تهدیدات منطقه و فرا منطقه ای تقدیر می نمایم.

همچنین از وزارت کشور و نهادهای نظارتی برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و پرشور در جهت تقویت هرچه بیشتر همدلی و هم زبانی دولت و آحاد ملت پیشاپیش قدردانی می نمایم.

از وزارت راه و شهرسازی تقاضا می نمایم جهت رفع مشکل مسکن مهر و خروج بسیاری از  مردم عزیز ایران اسلامی از سرگردانی در این بخش حداکثر تلاش را به عمل آورد.

از کلیه نهادهای مسئول جهت رفع مشکلات واحقاق حقوق سهامداران و کارکنان شرکت پدیده درخواست جدی دارم.

همچنین در خصوص حوزه انتخابیه ام و مطالبات مردم فرهیخته شیروان موارد ذیل به دستگاههای ذیربط یادآوری می گردد :

وزارت کشور:

ضمن تشکر و قدردانی بابت اجرای مصوبه دولت قبل در تاسیس شهرهای زیارت و ینگه قلعه و انجام مقدمات تامین اعتبار جهت اصلاح زیر ساختهای روستای ۱۲ هزار نفری خانلق و الحاق به شهر شیروان درخواست می گردد:

  1. اصلاح مرز بین بخش های مرکزی و سرحد شیروان، بدون جابجایی نقطه جمعیتی جهت جلوگیری از مهاجرت روستائیان عزیز و فراهم نمودن امکان توسعه منطقه مذکور با بهره مندی روستائیان و عشایر زحمتکش و کارمندان محترم از مزایای برخورداری بخش مرکزی از مرز،‌ با استفاده از ماده ۳۶ آئین نامه قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری. شایان ذکر است قبل از تقسیم استان خراسان شمالی بخش مرکزی شیروان دارای مرز مشترک با ترکمنستان بوده است که متاسفانه در زمان تاسیس استان با جدایی بخش هایی از نقاط سرزمین بخش مرکزی شیروان از دسترسی و مزایای برخورداری از مرز محروم گردیده است.
  2. تسریع در ساخت جاده مرزی نامانلو به باجگیران و اتصال راههای مواصلاتی روستاهای همجوار به آن مانند قلعه حسن و قلعه بیگ

وزارت آموزش و پرورش:

ضمن قدردانی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان، درخواست می گردد:

۱- طرح مذکور برای سایر کارکنان و کارمندان آموزش و پرورش نیز اجرایی گردد .

۲-افزایش وتطبیق حقوق بازنشستگان عزیز فرهنگی

      ۳-ایجاد احداث مجتمع رفاهی، آموزشی و پژوهشی فرهنگیان در شهرستان شیروان

۴-حل مشکلات معلمان پیش دبستانی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ضمن قدردانی از پیگیری و حمایت در تسریع ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شیروان با پیشرفت فیزیکی با بیش از ۸۰% ،‌آغاز عملیات ساخت کلینیک ویژه ،‌ اهداء ۵ دستگاه آمبولانس پیشرفته به مراکز بهداشتی و درمانی، تجهیز بیمارستان فعلی و استقرار دستگاه مجهز سی تی اسکن، ‌تاسیس دانشکده پرستاری و ارتقاء به مجتمع آموزشی عالی پزشکی،‌ درخواست می گردد :

  1. استقلال مجتمع آموزش عالی پزشکی شهرستان شیروان در دستور کار قرار گیرد
  2. افزایش کارانه کادر پرستاری،‌ بهورزی و سایر کارکنان شبکه های بهداشت درمان و بیمارستانها در طرح تحول سلامت لحاظ گردد.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:

از تکمیل و بهره برداری خانه امید بازنشستگان شیروان، ‌ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی به سطح تخصصی و نیز اهداء یک دستگاه آمبولانس به این مرکز، ‌قدردانی می گردد.

وزارت ورزش وجوانان:

تامین اعتبار وتکمیل پروژه های ذیل درخواست می گردد:

  1. گود کشتی بین المللی امیر آباد
  2. چمن مصنوعی زمین فوتبال و فوتسال ورزشگاه شیروان
  3. ورزشگاه سه هزار نفری سر پوشیده شیروان
  4. سالن های ورزشی روستایی شیروان

وزارت راه و شهرسازی:

ضمن قدردانی بابت اراده جدی وزارت راه وشهرسازی جهت احداث راه آهن مشهد- شیروان – بجنورد – گرگان و نیز راه آهن شیروان – بجنورد-اسفراین – نقاب و پیشبرد بخشهای مهمی از آن جهت آغاز عملیات اجرایی پروژه، احداث ۸۰% از جاده بین شهری شیروان- اسفراین،‌ آسفالت راههای روستای شیروان خصوصا روکش آسفالت راه اصلی سرحدات و ادامه آن در سال آینده ، پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰% بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شیروان و‌ احداث زیر گذر برزل آباد، درخواست می گردد.

  1. آغاز هرچه سریعتر عملیات اجرایی راه آهن
  2. اسفالت ۱۱ کیلومتر باقیمانده جاده بین شهری شیروان- اسفراین
  3. تکمیل بهره برداری بیمارستان ۲۲۰تختخوابی شیروان
  4. آسفالت باقیمانده راههای روستایی
  5. تسریع در ساخت و تکمیل زیر گذرهای رضا‌آباد غربی بیگان و اسلام آباد- حسین آباد- زیارت- پادگان شهید بهشتی با توجه به بروز سوانح زیاد در جاده آسیایی
  6. تسریع در اتمام مطالعه راه اوغاز به باجگیران و شروع عملیات آسفالت آن

وزارت جهاد کشاورزی:

ضمن قدردانی از تخصیص شکر خام توسط شرکت بازرگانی دولتی به کارخانه قند شیروان و بهبود حمایت از اجرای آبیاری تحت فشار قطره ای با پرداخت ۸۵% کمک های بلاعوض در دولت تدبیر و امید،‌ برخورداری عشایر از تسهیلات صندوق توسعه ملی و رشد شاخص توسعه در جامعه عشایری  درخواست می گردد‌ :

  1. پوشش بهتر متناسب با ارزش محصولات کشاورزی توسط صندوق بیمه ای بانک کشاورزی و بروز رسانی پرداخت غرامت زیان دیدگان
  2. تامین اعتبار جهت توسعه احداث کانالها و تسریع لوله گذاری برای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی
  3. اختصاص تسهیلات کم بهره برای احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی عمومی و شخصی
  4. تنظیم صحیح بازار متناسب با قیمت تمام شده محصولات تولیدی کشاورزی و دامی مانند شیرخام،‌ کشمش ودام زنده از طریق خرید امانی و تضمینی
  5. ارائه الگوی کشت مخصوصا کشت های بهاره و متعاقب آن خرید تضمینی محصول
  6. حفظ ایل راههای عشایر و رفع تعارض آن با محیط زیست و منابع طبیعی و نیز حمایت از صنایع دستی عشایر

وزارت نیرو:

ضمن قدردانی از اختصاص اعتبار لازم جهت ساخت سه واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی در دولت تدبیر و امید وآغاز عملیات اجرایی مهار آبهای مرزی سرانی و پیشگیری از هدر رفت میلیونها مترمکعب آب با کیفیت تخصیص و تامین اعتبار لازم جهت تسریع در تکمیل پروژه های ذیل درخواست می گردد :

  1. تمامی فازهای نیروگاه سیکل ترکیبی
  2. تصفیه خانه فاضلاب شیروان
  3. مهار آبهای مرزی
  4. آب رسانی روستایی

بنیاد شهید و امور ایثارگران:

  1. قدردانی به لحاظ اجرای استفساریه ماده ۱۳ قانون حمایت از آزادگان
  2. پرداخت پاداش پایان خدمت شهدا
  3. پرداخت باقیمانده مطالبات جانبازان و تسریع در ادامه پرداخت
  4. مطالبات خانواده معظم شهدا تا سال ۹۱ بخاطر تغییرات تفاوت حقوق صادره از نیروهای مسلح و بنیاد پرداخت شده است لطفا پرداخت ادامه آن تسریع گردد
  5. اجرای کامل قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران را خواستاریم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت مادی معنوی و پوشش بیمه ای  مطبوعات، رسانه ها و هنرمندان شیروان و نیز احداث سالن سینما مورد درخواست است.

وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت:

ضمن قدردانی از بهره برداری پروژه آب رسانی به شهرک صنعتی شیروان درخواست می گردد برای حمایت از صنایع کوچک خصوصا در نقاط کمتر برخوردار ضمن پیگیری اختصاص یارانه تولید، جهت بخشودگی جرایم دیرکرد اقساط بانکی استمهال وامهای بانکی جهت تخصیص تسهیلات بانکی کم بهره به صنایع کوچک شهرستانی اقدام گردد.

وزارت علوم تحقیقات و فن آوری:

ضمن قدردانی از ارتقاء دانشکده کشاورزی شیروان به مجتمع آموزش عالی،‌ جهت بهبود بودجه آن،‌ با توجه به نیاز جدی این مجتمع ،‌ اقدام لازم صورت پذیرد.

وزارت نفت:

ضمن قدردانی از شرکت ملی گاز که در سه سال گذشته به اندازه سه برابر سی و سه سال گذشته به روستاهای شیروان گازرسانی نموده اند و تا پایان سال آینده عملیات گازرسانی به تمام روستاهای شیروان به اتمام خواهد رسید،‌ درخواست می گردد :

  1. تامین اعتبار جهت تکمیل ورزشگاه سه هزار نفری سرپوشیده شیروان توسط شرکت ملی نفت
  2. صدور و استمرار کوپن نفت برای برخی روستائیان که به علت عدم تمکن مالی قادر به خرید انشعاب گاز در روستاها که گازرسانی شده است نگردیده اند،‌ مخصوصا مددجویان عزیز بهزیستی و کمیته امداد  که بعلت اتمام سهمیه در نظر گرفته شده توسط دولت محترم برای واگذاری رایگان کنتور گاز،‌ موفق به اخذ انشعاب گاز نگردیده اند.

معاونت گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی:

ضمن قدردانی بابت بهره برداری موزه مردم شناسی شیروان،‌ درخواست می گردد برای بالفعل نمودن ظرفیت های صنعت گردشگری شهرستان وحمایت از صنایع دستی همچنین میراٍث فرهنگی منطقه، نظیر تپه ۷۰۰۰ ساله ارگ نادری و سایر میراث شهرستان با تخصیص اعتبار لازم اقدام موثر به عمل آید.

قوه قضائیه:

ضمن قدردانی از تلاشهای مسولین و کارکنان محترم قوه قضاییه پیرو مذاکرات حضوری با ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله آملی لاریجانی درخواست می گردد تا رسیدگی و تعیین تکلیف در یک ماه آینده طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی و زراعی باغات که اینک در مجلس مطرح است متناسب با وضعیت استانها دستور فرمائید از قلع و قمع و تخریب سرپناههای باغداران و مزرعه داران بخصوص مستضعفین و روستاییان عزیز خودداری گردد.

صداوسیما:

پس از پیگیری های  مکرر اینجانب ،‌ بابت اختصاص وقت به سیمای کرمانجی و ترکی و افزایش وقت رادیو کرمانجی و اختصاص وقت به رادیو ترکی در شبکه اترک قدردانی می نمایم در عین حال انتظار داریم سایت جدید صدا وسیما در اسرع وقت به بهره برداری برسد تا با شرایط کمی و کیفی بهتر به رسالت اصلی رسانه ملی پرداخته شود.

دانشگاه آزاد اسلامی:

از جناب آقای دکتر میرزاده جهت تخصیص ۱۶ رشته دکتری،‌ کارشناسی ارشد، و کارشناسی ونیز تخصیص اعتبار جهت احداث سالن و استخر ورزشی در واحد شیروان قدردانی می نمایم.

بنیاد مستضعفان:

جهت حمایت از کارخانه قند شیروان و کارخانه آبمیوه بهنوش شیروان قدردانی می نمایم.

بنیاد مسکن:

از بنیاد مسکن جهت اجرای مجدانه طرحهای هادی روستایی قدردانی  می نمایم.

سازمان محیط زیست:

درخواست می نمایم با توجه به اتمام عملیات بانکی و اداری پالایشگاه تولید بنزین یورو۴  شیروان هر چه سریعتر نسبت به صدور مجوز زیست محیطی پالایشگاه مذکور اقدام گردد.

در پایان ضمن تشکر از  مردم عزیز شیروان، امام جمعه محترم،‌ فرماندار محترم و ادارات، نهادهای امنیتی، قضایی،‌ نظامی و انتظامی شیروان، از شورای اسلامی شهر و شهردار محترم جهت اجرای پروژه ساماندهی رودخانه مرکزی شیروان و نیز پارک خطی حاشیه ای رودخانه اترک قدر دانی می نمایم.

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.