نرخ مشارکت اقتصادی مردم خراسان شمالی از میانگین کشوری بالا تر است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۸
شناسه : 2319
8
فیروزآبادی؛ قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که در سفر هیئت 15 نفره به شیروان حضور داشت در شورای اداری شهرستان شیروان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی مردم خراسان شمالی 42 درصد است که از میانگین کشور 4 درصد بیشتر است و نشان دهنده فعالیت خوب مردم این استان است.
پ
پ

“ابوالحسن فیروزآبادی” قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: پالایشگاه بنزین یورو ۴  در فاز دوم مشکل سازمان محیط زیست دارد که با پیگیری آن سعی میکنیم رفع نماییم.

وی گفت: بیکاری یکی از معضلات ما است که باید بیشتر به آن توجه شود.

فیروز آبادی افزود: کمکهایی در برنامه وزارتخانه ما قرار دارد بحث هدایت فنی و حرفه ای به سمت روستاها است که در روستاها کسب و و کارهای محلی را به روشهای نوین آموزش دهیم.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری وضعیت برخورداری از راههای روستایی و شهری مناسب نیست.

وی افزود: پروژه های مهمی در زمینه راه آهن گرگان – مشهد است که از شیروان و بجنورد عبور می کند و به راه آهن سراسری تهران مشهد از مسیر سبزوار مرتبط می کند.

“اسماعیل نجار” معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: ایران از لحاظ حادثه خیزی در دنیا مقام دهم و در آسیا مقام چهارم را دارد و بیشتری حوادثی که شاهد تلفات انسانی آن هستیم که ناشی از زلزله و سیل است.

وی تاکید کرد: ما باید در همه سطوح به بحران باور داشته باشیم و خودمان را در برابر حوادث ایمن کنیم و مهمترین حادثه ای که با آن روبرو هستیم بحث زلزله است.

نجار گفت: بسیاری از کلان شهرهای ما بر روسی گسل های سهمگینی ایجاد شده اند که هر لحظه ممکن است حادثه بزرگی داشته باشیم و اگر اتفاقی بیافتد همدیگر را مسئول قلمداد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حادثه به حوادث دیگر می اندیشیم گفت: همه ما اگر مسئولیت خود در ساخت و ساز را رعایت کنیم مشکلات زیادی در حوادث طبیعی به وقوع نمی پیوندد.

“الهیار ملک شاهی} رییس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی بزهکاری، بیکاری و مواد مخدر را از عمده آسیب های کشور عنوان و تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد زندانیان کشور مربوط به مواد مخدر هستند که نیاز به همت مشترک مجلس و دولت است که این مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شود.

“عبدالرضا عزیزی” نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۹ مهر گفت: سفر مقام معظم رهبری به این استان و شهرستان شیروان برکات زیادی تا کنون در بر داشته است.

وی گفت: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان ۴ رشته لیسانس و ۸ رشته فوق لیسانس پرده برداری شد و یک رشته دکترا نیز دانشجو جذب نموده است و سه مقطع دکترا در رشته های جغرافیا برنامه ریزی شهری، ادبیات فارسی، زراعت و گیاهان دارویی نیز از بهمن ماه سال جاری داوطلبان را جذب می نمایند.

عزیزی افزود: روستاهای حسین آباد، نظر علی، پالکانلو در معرض سیل است و روستای نامانلو و توده رانشهای زیادی در زمینهای آنها اتفاق افتاده و در معرض سیل نیز قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان، از صیح امروز شنبه ۱۲ معاون وزیر و شش رئیس کمیسیون مجلس مجلس شورای اسلامی وارد شهرستان شیروان شدند که از واحدهای صنعتی شیروان از جمله کارخانه قند، پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی، میدان کوه نورد و شیرکوه، رودخانه ساحلی چایلق، دانشگاه آزاد اسلامی و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بازدید و از نزدیک در جریان برنامه های اجرایی قرار گرفتند.

نرخ مشارکت اقتصادی مردم خراسان شمالی از میانگین کشوری بالا تر است

یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.