نرخ سودبانکی نامعقول بیکاری را زیاد کرد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
شناسه : 720
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نرخ سود بانکی مهمترین عامل رخ دادن معضلات اجتماعی است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی”درگفت و گو با اکونیوز، بیکاری و اعتیاد و طلاق را مهمترین معضلات امروز جامعه ایرانی دانست و تصریح کرد: این معضلات بطور زنجیره ای بهم متصلند و نرخ سود بانکی نامعقول سبب شده مردم رغبت به سرمایه گذاری نداشته و تولید صورت نمی گیرد که پیامد آن عدم اشتغالزایی است .
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت با اعطای یارانه به تولیدکنندگان و کاهش نرخ سود بانکی که هم اکنون حدود ۱۰درصد از نرخ تورم بالاتر است می تواند به کارخانجات و شرکت های تولیدی بخش خصوصی برای افزایش و استمرار تولیدشان کمک نماید.
وی درباره اقدامات مجلس در خصوص رفع معضلاتی  از این دست اظهار داشت : دولت هر لایحه ای که در آن حمایت از تولیدکنندگان و اشتغالزایی دیده شده باشد ، بیاورد مجلس حمایت می کند.
عزیزی گفت: سال گذشته مجلس طرحی را آورد که بر مبنای آن دو هزار میلیارد تومان به بخش تولید کمک می کرد اما با مخالفت دولت روبه رو شد و عملیاتی نشد.
وی با اینکه تعامل دولت و مجلس را در عرصه های مختلف خوب توصیف کرد گفت : اگر به تولید که اشتغال را در پی دارد اهمیت ندهیم معضلات اجتماعی  مذکور بسط و گسترش بیشتری می یابند

 

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.