نرخ رشد جمعیت به ۲ درصد رسید/سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت موثر واقع شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
شناسه : 2878
15
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت به ۲ درصد رسیده است، گفت: با رفع موانع قانونی سیاست‌های تشویقی سبب افزایش جمعیت شده است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با یادآوری ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در ۳۰ اردیبهشت سال ۹۳، گفت: این سیاست‌ها جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته ابلاغ شد، در گذشته رشد جمعیت ۱٫۳ درصد بوده اما طبق برخی آمارها جمعیت کشور پس از ابلاغ سیاست‌ها به رشد ۲ درصد رسیده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت موثر واقع شده است، تصریح کرد: مجلس نیز در مدت اخیر و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت تلاش کرده تا موانع قانونگذاری را مرتفع سازد، از این رو مبلغ وام ازدواج از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی ادامه: در حقیقت هر آنچه بر سر راه افزایش جمعیت کشور قرار داشته در راستای افزایش جمعیت برداشته شده است، مجلس در قانون برنامه ششم توسعه نیز در حوزه‌های مختلف چون رفع موانع ازدواج، افزایش وام ازدواج، بیمه همگانی و توانمندسازی زنان جهت تحکیم بنیاد خانواده ورود موثری داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته هنوز آمارگیری دقیق از اقدامات انجام گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی اخذ نشده اما به نظر می‌رسد علاوه بر قانونگذاری در اجرا نیز گام‌های موثری برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال ۹۳، با در نظر داشتن نقش ایجابی عامل جمعیّت در پیشرفت کشور، سیاست‌های کلی جمعیت را با هدف ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیّت ابلاغ کردند./

یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.