موتورسواران برای اخذ مجوز طرح ترافیک ثبت نام کنند/ بی اعتنایی برخی راکبان به تذکر پلیس
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
شناسه : 3012
19
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت ها، راکبان از این پس برای تردد باید مجوز طرح ترافیک تهیه کنند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی فانوس، اظهار داشت: : در راستای اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت ها و به منظورکاهش غلظت ذرات معلق درهوا، آلوذدگی صوتی و حفظ منافع عمومی، راکبان این وسیله نقلیه باید مجوز طرح ترافیک تهیه کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ خرید روزانه طرح ترافیک موتورسیکلت در لایحه اخذ عوارض محدوده طرح ترافیکی که در سال ۹۶ به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید، ۸۰۰ تومان است که با اجرای این طرح می توانیم راکبان خاطی را تحت کنترل بیشتری قرار دهیم.

عزیزی ادامه داد: تخطی از قانون و بی توجهی به مقررات وضع شده از سوی موتورسواران، مشکلات بیشماری را برای عابران پیاده، رانندگان وسیله نقلیه و حتی ماموران نیروی انتظامی به وجود آورده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در مواقعی هم دیده شده است که راکبان موتور حتی از دستورات ماموران انتظامی سرپیچی کرده و در زمان تذکر پلیس با آنها درگیر می شوند بنابراین اجرای طرح ساماندهی برای برخی از راکبانی که با واژه قانون، بیگانه هستند، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

عزیزی در پایان گفت: از سوی دیگر، برخی افراد تنها منبع درآمدشان از طریق مسافرکشی و یا پیک موتوری بوده و محدود کردن آنها آسیب جدی به معیشتشان وارد می کند بنابراین شایسته است که در ابتدا این طرح آزمایشی و پس از بررسی های کارشناسانه از نتایج به دست آمده، به صورت دائمی اجرا شود.

یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.