معلمان محور و پیشتاز در عرصه فرهنگ‌سازی هستند
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
شناسه : 636
9
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش شهرستان شیروان، گفت: معلمان محور و پیشتاز در عرصه فرهنگ‌سازی هستند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش شهرستان شیروان، اظهار کرد: شما پیشکسوتان انسان‌‌های زیادی را شکوفا کرده‌اید و از پشتوانه علم، تجربه و جایگاه معنوی که برخوردارهستید باید نقش نظارت بر مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشید.

 

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان شهرستان در کنکور سراسری و المپیادهای علمی، بیان کرد: در شیروان هم شرایط خوبی وجود دارد و فرهنگیان عزیز نیز اغلب بسیارموفق عمل کرده‌اند و این موفقیت‌ها حاصل برنامه‌ریزی خوب مسئولان آموزش و پرورش، تلاش‌های معلمان، اولیاء و دانش‌آموزان بوده است.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک تغییر مدیریتی خوب در آموزش و پرورش می‌تواند موجب تشویق معلم و دانش‌آموز و باعث رشد در آموزش و پرورش شود.

 

وی توسعه شیروان را یکی از دغدغه‌های حوزه فعالیت خود و فرهنگیان و نخبگان شهرستان اعلام کرد و گفت: باید از تمام پتانسیل‌های همه استفاده کرد و شما بزرگواران عرصه تعلیم و تربیت می‌توانید در اشاعه این تفکر به‌ویژه تفکر هم‌‌پذیری و پذیرش یکدیگر کمک‌کننده باشید و در این شرایط خواهیم دید که اولویت‌بخشی به منافع عمومی به جای واردشدن به مباحث پیش پا افتاده اهمیت پیدا خواهد کرد و به هر حال شیروان شرایط خوبی برای توسعه دارد.

 

عزیزی با اشاره به موضوع اشتغال به‌عنوان مهمترین مسئله استان و شهرستان، افزود: باید دست در دست هم داد و جهت حل این مشکل و تعدیل آن تلاش کرد و سیاست میدان حذف قدرت دیگران نیست بلکه باید آن را به میدان همیاری و هم‌پذیری تبدیل کرده و از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افتتاح خانه مهر پیشکسوتان را در هفته دولت یکی از طرح‌های مناسب جهت استفاده پیشکسوتان شهرستان عنوان کرد.

 

سیدمحمد لنگری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این همایش ضمن تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیا(ع)، گفت: معلمی عشق است و انسان تا به سن بازنشستگی نرسد متوجه نمی‌شود و از معلمی به غیر از عشق هیچ چیزی به ما نرسیده است و اما عاشقان روح لطیفی دارند و شما پیشکسوتان را من به دید عاشقان نگاه می‌کنم و ما باید نگذاریم این روح لطیف به کوچکترین اتفاقی که می‌افتد آزرده شود.

 

وی از راه‌اندازی و تشکیل شرکت تعاونی سهامی خاص فرهنگیان در استان خبر داد و افزود: در صورت واگذاری زمین‌های بزرگ در حاشیه شهرها جهت سرمایه‌گزاری فرهنگیان، تالار و فرهنگسرا و اردوگاه و … با مشارکت فرهنگیان استان ساخته خواهد شد.

 

لنگری با ابراز خرسندی از کسب رتبه‌های خوب توسط دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری، در رابطه با پیگیری طرح جایگزینی یکی از فرزندان فرهنگیان پیشکسوت در آموزش و پرورش، پرداخت پاداش فرهنگیان استان تا پایان سال ۹۲، بیمه طلایی فرهنگیان و … مطالبی بیان کرد.

 

خلیل چاره‌ساز آواری فیروزه، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز با اشاره به اینکه تجارب ارزشمند پیشکسوتان سرمایه گران‌سنگ امروز ما است، گفت: خاطرات دیروز شما پیشکسوتان کتاب پرورق فرزندان فردای این سرزمین است و ما به دور از هر تکلفی خواستیم قدردان آن همه ایثارتان باشیم.

 

وی با اشاره به احادیثی از حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) مبنی بر تعظیم و تکریم سالخوردگان در میان مسلمانان، عنوان کرد: شما پیشکسوتان آبروی این زمین و این سرزمین هستید که جان و جوانیتان را برای سربلندآوازگی ایران و اسلام عزیز و برای روشنگری و علم‌آموزی نثارکرده‌اید و تکریم شما تکریم اندیشه، دانایی و خردمندی است.

 

چاره‌ساز افزود: یک بار دیگر حضور سبزتان را در این محفل ساده و صمیمی ارج نهاده و خدای متعال را شاکرم که توفیق خدمت به شما خوبان را به ما ارزانی داشت و امیدوارم با لطف خداوند و بهره‌گیری از رهنمودها، تجربیات و همراهی و هم‌دلی همه شما ارجمندان بتوانیم فردای روشنی برای این دیار به ارمغان آوریم.

 

پرویز شفیعی به نمایندگی از جامعه پیشکسوتان فرهنگی شیروان نیز در این همایش با فرستادن درود به روان مطهر بزرگ آموزگار بشریت حضرت محمد(ص) و خاندان پاک و مطهرش(ع) و شهدا و امام شهدا و به‌ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید و ارواح معلمان درگذشته فرهنگی شهرستان، بهشت‌نشینی و غفران الهی را از خداوند متعال برای آنان خواستار شد.

 

وی افزود: وادی معلمی وادی عشق و هنر و کارمعلم کشف ستاره‌ها است وعشق و هنر معلم در ترازوی مادیات جایگاهی ندارد و معلم احیاکننده ارزش‌ها و زمینه‌ساز برای رشد و پیشرفت همه‌جانبه انسان‌ها و فراهم‌کننده زمینه برای خلیفه الهی انسان است.

 

شفیعی عدم شناخت جامعه از فکر و اندیشه معلم، ارج نشناختن، نداشتن روحیه و مادیات را به‌عنوان چهار کاستی بیان کرد و افزود: ما به معلمی خود افتخار می‌کنیم و گرچه بازنشسته شده‌ایم ولی هنوز هم معلم هستیم.

 

وی در پایان گفت: جمع‌آوری خاطرات ۳۰ ساله پیشکسوتان در قالب کتابچه و در اختیار معلمان قرار دادن آن بدون شک مفید فایده خواهد بود و به شکرانه ۳۰ سال خدمت خالصانه و صادقانه که در خدمت فرزندان این دیار بوده‌ایم، بصیرت و بینش و بندگی لایق درگاه الهی را از خداوند متعال خواستاریم.

قرائت قرآن توسط سلیمان شادمان، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، قرائت شعر معلم توسط شاعر پیشکسوت غلامرضا محمدی، اجرای نمایش طنز توسط گروه نمایش به بازیگری زکریا شیرمحمدزاده، ابراهیم عباس‌پور و مصطفی حمیدی، قرائت شعر طنز بازنشستگی توسط شاعر پیشکسوت حیدرعلی کاظم‌نیا، اجرای گروه سرود سنتی توسط دبیرپیشکسوت مرتضی میلانی، سلیمان شادمان و تفضلی، بازدید از سد بارزو از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ خبرگزاری ایکنا – خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.