مشکلات معیشتی شهروندان دغدغه اساسی مسئولان است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۸
شناسه : 2404
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اساسی در حال حاضر بحث مشکلات معیشتی شهروندان است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیکاری و مشکلات معیشتی مردم در سطح کشور و استان مشکلات جدی ایجاد کرده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: با توجه به رکود و مشکلات واحدهای تولیدی بسیاری از کارخانجات در حالت تعطیلی به سر می‌برند که این امر بر شمار افراد بیکار نیز می‌افزاید.

عزیزی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بایستی زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال در راستای کاهش نرخ بیکاری از سوی مسئولان ارشد کشوری و استانی فراهم شود.

وی گفت: در حال حاضربه دلیل رکود اقتصادی، بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی تعطیل و یا با ظرفیت کمتر از خود فعالیت دارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بر تزریق نقدیندگی با مدیریت درست از سوی دولت تاکید کرد و افزود: مدیریت درست نقدینگی سبب کمک به اقتصاد کشور، خروج از رکود، رونق بازار و … می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از جمله استان‌های دارای نرخ بیکاری بالا است، گفت: خوشبختانه در استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی وجود دارد که با برنامه ریزی درست می‌توان در راستای اشتغالزایی از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌مند شد.

عزیزی افزود: ایجاد اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی و کارگاههای کوچک و بزرگ برای جوانان جویای کار، نرخ بالای بیکاری در استان را کاهش داده و سبب توسعه ورونق اقتصادی استان می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: وجود شمار زیاد فارغ التحصیلان بیکار نیز از دیگر مشکلات اساسی است که باید زمینه‌های اشتغال این افراد متناسب با دانش آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: یکی از تبعات بیکاری برای افراد جوان بی میلی آنها به ازدواج و یا ازدواج دیر هنگام است که با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و فراهم سازی بسترهای لازم می‌توان به این امر توجه داشت.

یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.