مجلس از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۰۶
شناسه : 1951
14
دلواپسان گناه کبیره می کنند رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده اظهار داشت: کسانی که دلواپس هستند، اگر آگاه باشند گناه کبیره می کنند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: ما شاهدیم رهبر معظم انقلاب بارها از دیپلمات های ما حمایت کرده اند و در این راستا شاهدیم آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته در تهران بیان کرده که ما از دیپلمات های ایرانی در مذاکره با ۱+۵محکم حمایت می کنیم.
نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب از تیم ما حمایت کرده اند، خطوط قرمزها را نظام برای دیپلمات ها مشخص کرده و امروز دیپلمات ها رعایت می کنند، حجت برای کسانی که در زبان می گویند تابع ولایت هستیم تمام است از این رو آنان در عمل هم باید ثابت کنند که تابع ولایت هستند.
وی اضافه کرد: عده ای در شرایطی می گویند دلواپس و نگران هستند که رهبر انقلاب معتقدند تمام خطوط قرمز رعایت می شود و کسی حق ندارند از خط قرمزهای نظام عبور کند. چرا عده ای این حرف ها را می زنند و می گویند رهبری مظلوم واقع شده، در حالی که ما می گوییم رهبر معظم انقلاب نه تنها مظلوم نیستند، بلکه در جهان مقتدر هستند.
این نماینده مجلس گفت: تا آن جایی که خبر دارم در یکی از جلسات خصوصی جان کری به محمد جواد ظریف گفته کاش ما رهبری مثل شما داشتیم، وقتی همه به مدیر و مدبر بودن رهبر ما افتخار می کنند، بیان برخی از صحبت های دلواپسان نادرست است.
وی گفت: ما امروز به خاطر داشتن چنین رهبری است که در امنیت کامل هستیم، مطمئن باشید که آمریکا نه تنها از ما بدش می آید بلکه از ما متنفر است و این مذاکرات را تنها به خاطر اقتدار ما و اقتدار رهبریمان و به خاطر پایبندی ما به رهبریمان انجام می دهد و گرنه ده بار بلاهایی که سر کشورهای پیرامون ما آورده اند را سر ما می آوردند.
عزیزی این سوال را مطرح کرد که چرا عده ای به دنبال این هستند که تیم مذاکره کننده را تضعیف کنند و گفت: امیدواریم کسانی که دلواپس هستند، ناآگاه باشند زیرا اگر آگاهانه باشد گناه کبیره مرتکب می شوند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «دولت، ملت همدلی و همزبانی» گفت: رهبر معظم انقلاب در این شرایط، هوشمندانه سال ۹۴را به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند، مفهوم این است که کسانی که ادعای ولایت مداری دارند در این راه درست گام بردارند.
وی در ادامه به دیدار اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما در دیداری که اخیرا با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان فرمودند که همدلی و همزبانی باید در عمل دیده شود.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما مجلسی ها و همچنین مردم باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم تا به توافق خوب برسیم.
وی خطاب به دلواپسان افزود: امروز به دلیل این که تیم مذاکره کننده ما خطوط قرمز را رعایت میکند، مذاکرات طولانی شده است، وگرنه اگر تیم مذاکره کننده نمی خواست خطوط را رعایت کنند مذاکرات خیلی زود پایان می یافت.
عزیزی تاکید کرد: همان طوری که دیپلمات ها مورد وثوق رهبر معظم انقلاب هستند مورد اعتماد ما نیز هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.