لزوم عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی اشتغال
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۳۷
شناسه : 2111
11
دکتر عزیزی : برای از بین بردن مشکل اشتغال جوانان که امروز به عنوان یکی از معضلات جامعه شناخته می شود، لازم است که مجلس و دولت به صورت مکرر پیگیر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی اشتغال و همچنین قوانین حمایتی در این حوزه باشند.
پ
پ

هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت تدبیر و امید بعد از گذشت بیش از هشت ماه، در حالی به اتمام رسید که تنها دستاورد آن امضای یک توافقنامه اشتغالزایی در بخش کشاورزی بین وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزیر جهاد کشاورزی بود.

برگزاری این جلسات در این دولت در حالی با بی مهری کابینه روحانی در ۲۴ ماه اخیر رو به رو شده که وضعیت اشتغال و ایجاد شغل در این دولت حال و روز چندان خوشی هم ندارد.

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و از اعضای شورای عالی اشتغال در گفتگو با خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این پرسش که با وجود اهمیت فراوان اهداف این شورای عای، چرا وزرا و معاونین رئیس جمهور علاقه ای به حضور در آن ندارند، گفت: بنا بر تصمیمات گرفته شده، این شورا به صورت موردی و با موضوعی خاص برگزار می شود، بنابراین نیازی به حضور تمامی وزرا نیست.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای کاهش مشکلات اشتغال در این شورا گرفته شده است، تصریح کرد: این تصمیمات می تواند بسیاری از مشکلات اشتغال را از میان بردارد اما تنها تفاهمنامه و تصمیم گیری کافی نیست، بلکه مرحله مهم تر از آن، مرحله عملیاتی ساختن مصوبات شورا است.

عزیزی در ادامه با اشاره به طرح «پرورش ماهی در قفس» که در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال به تصویب رسید، اظهارداشت: این طرح با هزینه پایین و میزان بهره‌وری بالا می تواند در مناطق مختلف کشور اشتغال‌زا باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با بیان اینکه بودجه ۹۴ نگاه ویژه ای به موضوع اشتغال‌زایی داشته است، افزود: برای از بین بردن مشکل اشتغال جوانان که امروز به عنوان یکی از معضلات جامعه شناخته می شود، لازم است که مجلس و دولت به صورت مکرر پیگیر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی اشتغال و همچنین قوانین حمایتی در این حوزه باشند.

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.