لزوم حمایت از بهبودیافتگان مواد مخدر/ اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در بخش پیشگیری هزینه شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
شناسه : 2512
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بر ضرورت حمایت شغلی از بهبودیافتگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد عتبارات مبارزه با مواد مخدر بیشتر در بخش پیشگیری هزینه شود زیرا هزینه پیشگیری یک سوم درمان است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه بی توجهی نسبت به حمایت شغلی و اقتصادی معتاد بهبودیافته را به سمت اعتیاد سوق می دهد، افزود:  از آنجایی که حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر در جلوگیری از بازگشت ای افراد و داشتن جامعه ای عاری از معضل اعتیاد موثر است بنابراین  بهتر است دولت تلاش موثری در راستای توجه به بحث اشتغال و حمایت های بعد از درمان این قشر داشته باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم با تاکید بر اینکه هزینه پیشگیری یک سوم درمان است بر ضرورت توجه بیشتر دولت به مقوله پیشگیری در بخش مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه درمان معتادان برای کشور هزینه بر است بنابراین بهتر است دولت به مقوله پیشگیری توجه بیشتری داشته و سیاست های مناسبی در این مورد اعمال کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد معتادان بهبودیافته ممکن است مجددا به سمت مصرف مواد مخدر سوق پیدا کنند، گفت: پروسه درمان معتادان باید به گونه ای طراحی شود که به مقبولیت اجتماعی بازگردند؛ البته بعد از درمان باید زمینه های لازم برای بهبود وضعیت شغلی و اقتصادی بهبودیافتگانی که وضعیت مناسب مالی ندارند نیز فراهم شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، در مورد اظهارات مسئولان سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه شش درصد اعتبار اشتغال زایی بهزیستی به بهبودیافتگان از مواد مخدر اختصاص دارد، گفت: بهتر است این اعتبارات در راستای پیشگیری از مواد مخدر در کشور هزینه شود نه اینکه بعد از مبتلا شدن به فکر درمان باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری اینکه طبق آمارهای سازمان ملل درگذشته موفقیت درمان معتادان بین ۳ الی ۵ درصد بود، ادامه داد: یعنی در واقع بیش از ۹۵ درصد درمان به شکست منجر می شد البته با امکاناتی که در حال حاضر در مراکز ترک اعتیاد وجود دارد موفقیت درمان معتادان ۲۰ الی ۴۰ درصد است./

جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.