لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین تجهیزات
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
شناسه : 2516
10
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه دولت در تامین تجهیزات مناسب برای مهار آتش سوزی جنگل ها ناتوان است، گفت: بهتر است در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در سال گذشته نبود امکانات و تجهیزات مناسب برای مهار آتش سوزی در گسترش وسعت آتش سوزی ها تاثیرگذار بود، تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته در پی نبود بالگرد و دیگر وسایل اطفاء حریق مردم با ابتدایی ترین وسایل یعنی بیل و کلنگ اقدام به خاموش کردن آتش کردند که همین امر باعث از بین رفتن حجم بالایی از جنگل های کشور شد؛ تامین تجهیزات مناسب برای پیشگیری و مهار آتش سوزی جنگل‌ها بسیار حائز اهمیت است که مسئولان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر اینکه با روش های سنتی نمی توان از منابع طبیعی و محیط زیست کشور محفاظت کرد، افزود: با توجه به شروع فصل گرما باید تجهیزات کافی مانند بالگرد برای مواجهه با آتش سوزی های احتمالی تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: در برخی کشورها مانند روسیه، اقدامات موثری در راستای مقابله با بحران های احتمالی صورت داده اند به طوری که مرکز کنترل اضطراری وجود دارد و با نصب دوربین در تمامی جنگل ها، دریاچه ها و رودخانه ها همه این مناطق را کنترل و رویت می کنند تا در صورت هر گونه بحران زیست محیطی مانند آتش سوزی جنگل به فوریت آن را مهار کنند دراین میان بهتر است برای سریعتر مهار شدن بحران های احتمالی از تجربیات کشورهای موفق و پیشرفته در این زمینه استفاده کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر نصب دوربین در جنگل ها و مراتع کشور تاکید کرد و ادامه داد:  با توجه به وسعت زیاد جنگل ها نصب  دوربین در مراتع و جنگل ها برای مقابله با بحران های زیست محیطی بسیار ضروری است که باید به آن توجه داشت.

عزیزی از عملکرد دستگاه های ذی ربط در راستای مقابله و پیشگیری از آتش سوزی ها در سال گذشته انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه کشور ما همیشه در مواجه با بحران ها ضعیف عمل کرده و هیچ وقت آمادگی کامل را برای مواجه با بحران ها نداشته  به طوری که موجب تحمیل خسارت های هنگفت زیادی به کشور شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: با توجه به اینکه ایران کشور حادثه خیزی است که همیشه شاهد وقوع زلزله، سیل و آتش سوزی جنگل ها هستیم بنابراین بهتر است برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی مناسب و درستی از طرف سازمان ها انجام شود که منجر به تحمیل خسارت های هنگفت به کشور نشود.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی مناسب برای کاهش آتش سوزی جنگل ها تاکید کرد و گفت: از آنجایی که طبق نظر کارشناسان عمده عامل آتش سوزی ها عوامل انسانی است بنابراین در راستای کاهش میزان آتش سوزی ها باید فرهنگ سازی مناسبی از سوی رسانه ها به ویژه صدا و سیما انجام شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، برخورد قاطع و جدی قوه قضائیه را با عاملان آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها برای پیشگیری از تخلفات بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: از آنجایی که خسارات ناشی از این موضوع برای کشور بسیار جبران ناپذیر است بنابراین نیاز است قوه قضائیه به صورت قاطع به این موضوع ورود کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین تجهیزات مناسب در راستای مهار آتش سوزی جنگل ها تاکید کرد و یادآور شد: اگر دولت نمی تواند هزینه تجهیزاتی مانند بالگرد را تامین کند بهتر است از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و مشکل کمبود تجهیزات را رفع نماید؛ البته با توجه به فصل بودجه دولت می تواند مشکلات اقتصادی خود را در همین راستا در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد.

 

سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.