عزیزی: با این وضع اعتبارات جاری تا ۱۰ سال آینده نابود می‌شویم
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
شناسه : 3300
14
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که بیش از ۹۰ درصد اعتبارات جاری هستند و با این وضعیت تا ۱۰ سال آینده نابود می شویم. هزینه‌های جاری باید کاهش یابد و هزینه‌های عمرانی افزایش یابد تا در نهایت شاهد افزایش سطح اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.
پ
پ

به گزارش ایسنا، عبدالرضا عزیزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در ارایه گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اجرای بودجه ۹۶ اظهار کرد: امروز بیشتر اعتباراتمان جاری است. با این وضعیت تا ۱۰ سال آینده نیازی به آمریکا و اسرائیل نداریم و خودمان کشور را نابود خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در خصوص بودجه تامین اجتماعی در سال ۹۶، ۱۸۲۰۰ میلیارد تمهیدات دولت در این بخش بوده است که ۲۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و تنها ۹۰۰ میلیارد تومان آن داده شده است. کمیته امداد نیز به خاطر ۳.۵ برابر شدن مستمری مددجویانشان تشکر کرده است. در حوزه اشتغال نیز ۲۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در بودجه ۹۶ در نظر گرفته شده است که موفق عمل کرده و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

عزیزی افزود: برای مواد مخدر در بودجه ۹۶، ۳۹۲ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۲۱۲۹ میلیارد ریال تصویب می شود و تا الان ۳۹۸۵ میلیارد ریال به آنها داده شده است. یعنی ۱۲۰ میلیارد ریال کمبود وجود دارد. اگر این میزان را با ۱۳ هزار و ۶۰۰ دلار گردش مالی مواد مخدر که ۵۰۰ الی ۶۰۰  دلار آن سود است، مقایسه کنیم قابل توجه خواهد بود. باید در بودجه ۹۷ به این بخش توجه ویژه شود.

نماینده شیروان در مجلس اضافه کرد: در مورد بسیج نیز ۱۲۶۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۳۹ درصد تخصیص پیدا کرده و ۲۹ درصد آن تحقق یافته است. آنچه در برنامه ششم از سوی مقام معظم رهبری ماموریت داده شده به بسیج باید تا آخر برنامه ۱۲۸۰۰ میلیارد تومان به آنها داده شود که با این میزان اختصاص تا پایان برنامه ششم این مبلغ تحقق پیدا نمی کند. در خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است که ۵۰۰۰ تای آن برای طرح‌های اشتغال فراگیر، اعمال مشوق‌های بیمه کارآفرینی و اشتغال پایدار بوده است که هیچ اعتباری تخصیص نیافته است و پنج میلیارد تومان نیز از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که محقق نشده است. نمایندگان نیز این افراد را زیر سوال می برند و مدام می پرسند که چرا بودجه مربوط به اشتغال محقق نشده است.

وی ادامه داد: در خصوص بازنشستگان کشوری نیز ۲۴۱.۷۵۵ میلیون ریال در موافقتنامه آنها ذکر شده است که تقریبا ۴۹.۴۰۰ میلیون ریال کمبود دارند. در مورد بازنشستگان فولاد نیز متاسفانه اعتبار در نظر گرفته شده برای شش ماه اول سال بوده است و برای بقیه آن یا باید وام بگیرند یا اموال وزارتخانه را بفروشند که کاری غیرممکن است. بنابراین دولت باید در بودجه سالانه این بودجه را ببیند.

عزیزی گفت: در مورد بیمه های تامین اجتماعی و باربران و خادمان مساجد و رانندگان و بافندگان و شاغلان صنایع دستی آنچه تاکنون تخصیص داده شده است فقط ۵۶ درصد در ۹ ماه اول سال بوده است و متاسفانه آنچه که تخصیص داده می شود، بازهم به دلیل مشکلات خزانه پرداخت نمی شود.

۳ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.