ضرورت توجه بیشتر به وضعیت بازنشستگان در لایحه ۹۵
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۴
شناسه : 2362
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس وضعیت رسیدگی به بازنشستگان را در کشور نامطلوب خواند و تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان ضروری است در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 95 حمایت اقتصادی بیشتری از آنها صورت گیرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، بر ضرورت توجه بیشتر به وضعیت معیشتی بازنشستگان تاکید کرد و افزود: تحت تاثیر آثار نقدینگی در کشور نباید در حمایت از بازنشستگان غفلت کرد بلکه باید تامین نیازهای اقتصادی آنها از سوی مسئولان در اولویت باشد.

افزایش حقوق سالانه بازنشستگان با نرخ تورم و گرانی نامتناسب است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را با نرخ تورم و گرانی نامتناسب دانست و گفت: با توجه به اینکه این قشر از افزایش حقوق سال های گذشته راضی نبودند لذا امیدواریم در لایحه بودجه ۹۵ و همچنین برنامه ششم توسعه افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم سالانه درنظر گرفته شود.

انتقاد از تبعیض میان حقوق بازنشستگان و شاغلان

وی از تبعیض میان حقوق بازنشستگان و شاغلان انتقاد و تصریح کرد:‌ شاغلان در مقایسه با بازنشستگان از وضعیت بهتری به لحاظ حقوق، مزایا، پاداش و تسهیلات بانکی و رفاهی برخوردارند در حالیکه  بازنشستگان همچنان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند؛‌ اینکه شاغلان در رفاه باشند و بازنشستگان در مشقت زندگی کنند از عدالت اجتماعی دور است.

عزیزی با انتقاد از اینکه بازنشستگان در کشور از نظر روحی و رفاهی در امنیت نیستند،‌ ادامه داد: متاسفانه عده کثیری از بازنشستگان به دلیل مستمری اندک بازنشستگی و مشکلات اقتصادی مجبور می شوند با داشتن ۳۰ سال سابقه خدمت بار دیگر به فکر یافتن شغل مناسبی باشند بلکه بتوانند از عهده هزینه های زندگی خود برآیند.

بازگشت بازنشسته ها به کار نتیجه بی توجهی به وضعیت معیشتی آنها

این نماینده مردم در مجلس نهم،  بازگشت به کار بازنشسته ها را نتیجه بی توجهی مسئولان به وضعیت معیشتی آنها عنوان کرد و گفت: مهمترین هدف بازنشسته ها در بازگشت به کار پس از ۳۰ سال تلاش،‌ تامین هزینه های اولیه زندگی است در حالیکه اگر مسئولان،‌ مشکلات اقتصادی آنها را در اولویت قرار دهند حاضر نیستند با وجود ابتلا به بیماری های گوناگون بر اثر کهولت سن و سونامی بیکاری در کشور دوباره بازار کار را اشغال کنند.

وی با بیان اینکه میزان مستمری بازنشستگان با حقوق و مزایای شاغلان قابل مقایسه نیست، افزود: مستمری بازنشستگان نه تنها در سالهای گذشته افزایش پیدا نکرد بلکه کسری قابل توجهی درمستمری ها نیز مشاهد می شد؛‌ اگر بخواهیم میزان مستمری بازنشستگان را با حقوق و مزایای شاغلان مقایسه کنیم به وضعیت اسفبار معیشتی آنها پی خواهیم برد.

اعطای وام ۲ میلیونی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازنشستگان لازم ولی ناکافی

این نماینده مردم در مجلس نهم،  اعطای وام ۲ میلیونی را از  سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازنشستگان لازم ولی ناکافی خواند و تصریح کرد: با توجه به تورم فعلی این مبلغ تاثیر زیادی در رفع مشکلات این قشر ندارد البته ممکن است وام دو میلیونی مرهم و مسکن کوچکی بر آلام  برخی بازنشستگان باشد ولی تاثیر زیادی در رفع مشکلات اقتصادی آنها ندارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،  بر ضرورت ارتقای ارائه خدمات و تسهیلات به بازنشستگان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه نسبت به شاغلان در حق بازنشسته ها اجحاف زیادی صورت می گیرد و همچنین پاداش سالیانه برخی از بازنشسته ها دیر پرداخت یا هنوز پرداخت نشده لذا لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تامین رفاه بازنشستگان تلاش بیشتری داشته و تسهیلات بیشتری به آنها اختصاص دهد./

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.