ضرورت تجمیع منابع بیمه ها/ کارگران باید توجیه شوند که هیچ اموالی از آنها به وزارت بهداشت منتقل نمی شود/ سازمانهای بیمه گر با اولویت قرار دادن پیشگیری بر درمان، برای کنترل هزینه ها همت کنند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
شناسه : 3071
15
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت توانست به خوبی دولت و مجلس را نسبت به سلامت مردم حساس کند تا برای سلامت مردم هزینه کنند و ارزش قائل شوند.
پ
پ

به گزارش وبدا، دکتر عبدالرضا عزیزی در آیین تکریم و معارفه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: بودجه وزارت بهداشت از محل ده درصد هدفمندی یارانه ها، جزو معدود مواردی است که به طور هدفمند هزینه می شود.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، افراد زیادی بر ای مشکلات درمانی و هزینه های این حوزه به نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و محلی مراجعه می کردند اما پس از اجرای طرح تحول سلامت، پرداختی مردم در مناطق روستایی به ۳ و در مناطق شهری به ۶ درصد کاهش یافت و در حوزه بهداشت و درمان، ارائه خدمات، تقریبا رایگان شد و شرمنده مردم و مستضعفان نیستیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تدبیر دولت و مجلس برای ادامه طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: مشکلات و کاستی های طرح تحول سلامت باید برطرف شود و نمی توان انتظار داشت که چنین طرح بزرگی، عاری از هر نوع اشکال و ایرادی باشد. یکی از مشکلات موجود این است که مراجعه بیماران پس از اجرای این طرح به بیمارستانها و مراکز درمانی افزایش یافت اما شاهد افزایش تعداد نیروی انسانی نبودیم که فشار زیادی به آنها وارد کرد.

دکتر عزیزی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با مسئولان در خصوص مشکلات حاشیه نشین ها و آسیب های اجتماعی در این مناطق، گفت: خوشحالیم که در طرح تحول سلامت، ۱۱ میلیون نفر از افرادی که فاقد پوشش بیمه بودند به صورت رایگان بیمه شدند اما هنوز حدود ۶ تا ۷ درصد از مردم، پوشش بیمه ندارند.

وی ادامه داد: فراموش نمی کنم زمانی که قیمت آمپول هرسپتین برای بیماران سرطانی، دو میلیون تومان بود، بیمه سلامت به طور کامل آن را پوشش می داد و تامین اجتماعی پوششی برای آن نداشت. زمانی که این دارو به قیمت ۴ میلیون تومان رسید، بیمه سلامت به طور کامل و بیمه تامین اجتماعی، دو میلیون تومان از آن را پوشش می داد و زمانی که قیمت این دارو حدود ۶ میلیون تومان شد، بیمه سلامت به طور کامل و بیمه تامین اجتماعی حدود ۴ میلیون تومان از آن را پرداخت می کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تجمیع منابع بیمه ها تاکید کرد و گفت: کارگران باید توجیه شوند که هیچ اموالی از آنها به وزارت بهداشت منتقل نمی شود و اگر تجمیع منابع بیمه ها انجام شود، همه سود خواهند کرد.

دکتر عزیزی یادآور شد: با اینکه بودجه های وزارت بهداشت ۱۰۰ درصد تخصیص نمی یابد، اما همیشه همه از وزارت بهداشت پاسخ می خواهند. تامین اجتماعی حدود ۸ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است و برای زمین زدن یک وزارتخانه، همین مورد کافی است.

نماینده مردم شیروان اظهار داشت: نمایندگان مجلس حتما باید در کنار وزارت بهداشت و وزیر پرتلاش بهداشت باشند چرا که وی در تمام شهرستانها حضور یافته و اثرات و خیر آن به تمام مناطق کشور رسید و دکتر هاشمی از معدود وزرایی است که به صورت حضوری در تمام شهرستانها حاضر شد بنابراین باید برای پیشبرد برنامه های وزارت بهداشت به وی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب وزیر بهداشت، قرار دادن یک فرد غیر پزشک در راس سازمان بیمه سلامت ایران است، اضافه کرد: با دکتر هاشمی مذاکراتی داشته ایم تا از نیروهای غیر پزشک در نظام سلامت به ویژه ریاست دانشگاه های علوم پزشکی، استفاده بیشتری شود.

دکتر عزیزی تاکید کرد: دولت مکلف است که پرداخت از جیب مردم را به کمتر از ۲۵ درصد برساند و برای رسیدن به این هدف، وجود منابع مالی پایدار، ضروری است. تامین اجتماعی هنوز دستور کتبی رییس جمهور برای واریز حق درمان بیمه شدگان در حساب مجزا را اجرا نکرده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمانهای بیمه گر با اولویت قرار دادن پیشگیری بر درمان، برای کنترل هزینه ها همت کنند.

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.