ضرورت بازنگری در مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۲۷
شناسه : 2073
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت اصلاح مجازات اعدام در حوزه مواد مخدر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود 50 درصد از جرائم زندانیان مربوط به مواد مخدر است لذا برای حبس زدایی می‌توان از مجازات های جایگزین استفاده کرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت بازنگری در قوانین مربوط به اعدام مجرمان مواد مخدر، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعدام های صورت گرفته در حوزه مواد مخدر تاثیر زیادی در پیشگیری نداشته لذا باید احکامی جایگزین شوند که بازدهی مناسب برای کاهش جرایم داشته باشند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای جلوگیری از اعدام و کاهش جمعیت کیفری می توان از مجازات‌های جایگزین که جنبه بازدارنده داشته باشد استفاده کرد.

عزیزی بر ضرورت مجازات های جایگزین اعدام برای مافیای مواد مخدر تاکید کرد وگفت: جریمه مافیای مواد مخدر باید به گونه ای باشد که دگربار جرات ارتکاب چنین جرائمی را نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر بازنگری در احکام قضایی و مجازات های مواد مخدر، اظهار داشت: مجازت های کنونی مواد مخدر کافی نیست و بهتر است در این رابطه بازنگری اساسی صورت گیرد.

وی افزایش جریمه و تبعید را از موثرترین مجازات های جایگزین اعدام قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با مافیای مواد مخدر صنعتی، تصریح کرد: با توجه به تبعات و آسیب های استفاده از  مواد مخدر صنعتی، مسئولان ذی ربط باید با عاملان تولید و فروش مواد مخدر صنعتی به شدت برخورد کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اجرای طرح‌های موثر برای ساماندهی معتادان و کنترل توزیع مواد مخدر را در کاهش ترانزیت مواد مخدر لازم دانست و گفت: با اجرای این طرح قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر دیگر انگیزه ای برای ترانزیت مواد مخدر ندارند  و از سوی دیگر آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مدیریت مصرف مواد مخدر از سوی دولت در کاهش جمعیت کیفری و پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در جامعه بسیار موثر است.

 

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.