شیوه واگذاری های صندوق احیاء قابل بسط به بسیاری از امور است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
شناسه : 2868
14
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اثربخش بودن اقدامات انجام شدن در حوزه احیاء بناهای تاریخی طی چند سال گذشته، گفت: واگذاری های صندوق احیاء بناهای تاریخی، قابل بسط به بسیاری از اموردر کشور است.
پ
پ

به گزارش صابتا، عبدالرضا عزیزی با تاکید بر اینکه در دنیا بسیاری از کارهای قابل واگذاری دولت را به گروه های مردم نهاد و سمن ها واگذار می کنند، گفت: حفظ بناهای تاریخی به عنوان یادگار گذشتگان، تاریخ و فرهنگ کشورمان، امری ضروری است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در تمام دنیا به ازای هر ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر ۱ کارمند وجود دارد در صورتی که در ایران به ازای هر ۲۶ تا ۲۸ نفر یک کارمند وجود دارد. این نشان می دهد ما بدنه دولت را گسترش دادیم و دولت نمی تواند چابک عمل کند به عنوان مثال در حال حاضر بودجه کافی برای تخصیص فعالیت های مرمتی در حوزه حفظ میراث فرهنگی وجود ندارد.

این نماینده مردم افزود: نبود اعتبارات به منظور مرمت و احیاء بناهای تاریخی و منسوخ شدن تصدی گری دولتی نشان می دهد که اگر همه کار بر عهده دولت باشد موفق نخواهیم بود مگر اینکه بحث واگذاری کار به مردم و ورود بخش خصوص را در برنامه های اصلی خود قرار دهیم .

وی همچنین یادآور شد: اگر واقعا بخش خصوصی را بتوان در زمینه احیاء بناهای تاریخی دخیل کرد، هم هزینه ها پایین خواهد آمد و هم راندمان کار بالا خواهد رفت و در سایه چنین اقدامی کمک شایانی به توسعه زیر ساخت های گردشگری خواهد شد.

سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.