شکوفایی تولید در گرو واقعی شدن نرخ ارز
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
شناسه : 3304
16
عزیزی در گفتگو با رادیو اقتصاد عنوان کرد: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید در کشور با واقعی شدن نرخ ارز محقق می شود.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در برنامه « روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: هنگامی که قیمت ارز به طور مصنوعی پایین باشد صادرات ارزش چندانی ندارد و تولید مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه از طرفی هم پایین نگه داشتن ارز مانع از آسیب قشری از جامعه می شود، اظهارداشت: در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور قیمت ارز باید واقعی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون تولید در ایران مقرون به صرفه نیست و نرخ سود دو رقمی تسهیلات بانکی، هزینه های انرژی بالا و غیره به این مسئله دامن می زند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه ها هدفمند نیست، گفت: اگر هنگام واقعی کردن قیمت ارز به یارانه کسانی که از این حیث آسیب می بینند، افزوده شود تولید شکوفاتر می شود و چرخ اقتصاد نیز تندتر خواهد چرخید.

عزیزی با تاکید بر اینکه با افزایش تولید بر میزان مالیات و درآمدهای دولت هم افزوده می شود، افزود: در بودجه امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار باید از محل مالیات تامین شود به طوری که تا کنون حدود ۹۰ درصد آن محقق شده است.

وی اظهارداشت: دولت برای کاهش مشکلات کشور از جمله بیکاری اهتمام دارد و در این راستا با اذن رهبر معظم انقلاب یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی جهت اشتغالزایی در کشور برداشت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با اعتبارات صندوق توسعه ملی قصد دارد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد کند، ادامه داد: در بودجه سال ۹۶ نیز اعتباراتی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و سایر مشاغل با اعتبارات دولتی و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست امسال حدود ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده که اقدامی قابل تحصین است، گفت: با توجه به تعداد بالای بیکاران در کشور اشتغالزایی برای ۷۰۰ هزار نفر چندان چشمگیر نیست.

عزیزی با تاکید بر اینکه در آینده ای نزدیک چهار میلیون نفر فارغ التحصیل نیز به جمع بیکاران افزوده می شود، افزود: این مسئله کشور را با لشگری بزرگ از بیکاران روبرو می کند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

۴ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.