سیستم اداری کشور بیمار است/ استقرار دولت الکترونیک؛ گامی در جهت ارتقا سلامت اداری
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۵۵
شناسه : 2336
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سیستم نظام اداری در کشور بیمار است، گفت: برای رفع بوروکراسی اداری باید قوانین مزاحم حذف و دولت الکترونیک مستقر شود.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سلامت نظام اداری در کشور، گفت: سیستم و نظام اداری بیمارگونه در کشور ما نیازمند اصلاح است و همانگونه که در خصوص اقتصاد مقاومتی باید قوانین مزاحم را حذف کرد برای رفع بوروکراسی حاکم بر نظام اداری نیزباید قوانین اداری اصلاح شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تا شفاف سازی‌ها بیشتر نشده و بوروکراسی مزاحم اداری حذف نشود بیماری در نظام اداری درمان نمی‌شود، اما با حذف بوروکراسی بیمار اصلاحات صورت گرفته و فساد اداری اگر به کلی هم حذف نشود به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در مجلس نهم فرصت اصلاح قوانین نظام اداری وجود ندارد، گفت: با این حال باید توجه داشت که قوانین نیازمند اصلاح است و قوانین مزاحم باید حذف شود لذا در مجلس دهم این موضوع باید پیگیری شود.

عزیزی استقرار دولت الکترونیک را یکی از اقدامات برای رفع بوروکراسی اداری خواند وتاکید کرد: با استقرار دولت الکترونیک و سیستم آنلاین،  شفافیت و سلامت نظام اداری رقم خواهد خورد.

وی ‌ تصریح کرد: طی سالیان گذشته در سیستم اداری شهر استانبول تغییراتی  ایجاد شده به عنوان نمونه برای اخذ پروانه ساختمانی تنها  در یک روز انجام می‌شود لذا شهر استانبول با سرعت رشد کرده است، اما در کشور ما برای اخذ پروانه‌های ساختمانی جدای از زمان طولانی امکان بروز فساد نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت اسناد را یکی از دستگاه هایی دانست که در راستای شفاف سازی و ایجاد سلامت نظام اداری گام های مهمی برداشته است، گفت: در پی اقدامات این سازمان کمتر امکان جعل اسناد وجود دارد.

 

یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.