سال ۱۴۲۵ یک چهارم جمعیت کشور سالمندند
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
شناسه : 1634
14
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس پیش بینی های آماری، تا سال 1425 حدود 25 درصد از جمعیت کشور سالمند خواهند بود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عزیزی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اکنون بیش از ۷ درصد جمعیت کشورمان بیش از ۶۰ سال دارند.

وی گفت: جمعیت کشور به سوی سالمندی در حال حرکت است به گونه ای که تا سال ۱۴۱۵، چهارده درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند. عزیزی با اشاره به رشد ۱٫۳ درصدی جمعیت کشور گفت: چالش تغییرات جمعیتی یکی از چالش های پیش روی سازمان بیمه سلامت ایران و به طور کلی جامعه کشور است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بیماری های نوظهور، کاهش جمعیت جوانان، موضوع دانش و نظام تأمین اجتماعی، چالش های بیمه ای، نظام ارائه خدمت، جبران خدمات و بسیاری چالش های دیگر پیش روی سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارد. عزیزی خواهان ارائه راهبردهایی برای مبارزه با این چالش ها شد.
وی ضمن تبریک به دکتر کبیری که به عنوان رئیس جدید سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شده است، خواستار ادامه مسیر دکتر محسنی بندپی رئیس پیشین سازمان بیمه سلامت و تعامل با دیگر دستگاه ها شد. تعامل همیشه با هزینه کمتر و راندمان بالاتر همراه است در حالی که تقابل با هزینه بالا و راندمان کم برابر است.
وی در پایان از دکتر محسنی بندپی که به عنوان رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور منصوب شده است خواست تا در خدمت به آسیب دیدگان بکوشد.

 

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.