سازمان ملل از حقوق بشر استفاده ابزاری می کند
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
شناسه : 694
9
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به برگزاری مراسم بزرگداشت روز سازمان ملل در تهران گفت: سازمان ملل از مفاهیمی چون دموکراسی و حقوق بشر استفاده ابزاری می کند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی ظهار کرد: فلسفه تشکیل سازمان ملل ایجاد سازمانی برای بوجود صلح و امنیت در جامعه جهانی است اما عملکرد این سازمان نشان دهنده فاصله گرفتن از این اصل است.

 نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان ملل در حال حاضر استقلال ندارد و تصمیمات گرفته شده در آن و قطعنامه های صادر شده تحت تاثیر قدرت های جهانی است.

 عزیزی افزود:  در حالی که جامعه جهانی شاهد است هیچ گونه آزادی و حقوق بشری در کشورهایی همچون بحرین ،عربستان،قطر،مصر و عمارات وجود ندارد با این حال قطعنامه ای نیز برعلیه این کشورها صادر نمی شود.

 وی صادر نشدن قطعنامه برعلیه این کشورها را به دلیل اتحاد آنان با غربی ها و قدرت های جهانی دانست و گفت: سازمان ملل از حقوق بشر به عنوان یک ابزار استفاده می کند.

 وی اضافه کرد: نوک پیکان سازمان ملل بر علیه ایران است و چون آزادی موجود در جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای  دینی است نه بر اساس معیارهای غربی قطنامعه های متعددی بر علیه ایران صادر می کنند.

 عزیزی خاطرنشان کرد: رفتارهای کنونی سازمان ملل مورد تایید ما نیست و این سازمان نیازمند مدیریت انسان های آزادی خواه و واقع بین برای حمایت از حقوق ملت ها است.

 به گزارش اترک نیوز، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت روز سازمان ملل متحد با حضور قائم مقام دبیرکل سازمان ملل و معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شد.

 

چهارشنبه ۷ آبان۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.