ساخت باند اضطراری فرودگاه، شیروان را مرکز استان نمی کند
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
شناسه : 606
9
دکتر عزیزی : ˈدکتر عبدالرضا عزیزیˈ روز شنبه در نشست شورای اداری شیروان اظهار کرد: برخی در این خصوص افکار غلطی دارند و حال آنکه ایجاد باند اضطراری در شیروان، حرکتی علیه فرودگاه بجنورد نیست بلکه به عنوان بازوی کمکی فرودگاه مرکز استان خواهد بود.
منبع : ایرنا
پ
پ

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف تصور برخی افراد، با ایجاد یک باند اضطراری فرودگاه در شیروان، هرگز مرکزیت استان به شیروان منتقل نمی شود.

 به گزارش ایرنا، ˈدکتر عبدالرضا عزیزیˈ روز شنبه در نشست شورای اداری شیروان اظهار کرد: برخی در این خصوص افکار غلطی دارند و حال آنکه ایجاد باند اضطراری در شیروان، حرکتی علیه فرودگاه بجنورد نیست بلکه به عنوان بازوی کمکی فرودگاه مرکز استان خواهد بود.

 وی از حمایت نمایندگان استان خراسان شمالی از اجرای این باند فرودگاهی در شیروان خبر داد و گفت: با ایجاد فرودگاه شیروان ۳۰ درصد از پروازهای کنسلی بجنورد به شیروان منتقل می شود و مردم و مسوولان می توانند با آرامش بیشتری اقدام به سفر هوایی بکنند.

طرح ساخت باند فرودگاه در شیروان از مدتی قبل واکنش برخی را در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برانگیخته که آنرا رقیبی برای فرودگاه در حال توسعه بجنورد تلقی می کنند.

عزیزی با اشاره به پیشنهاد ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای باند فرودگاه در شیروان، افزود: با این مبلغ موافقت نشده است و از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این طرح فرودگاهی منظور شده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی آب، بخصوص در مناطق روستایی این شهرستان گفت: وضعیت آبرسانی در شیروان نسبت به سایر شهرستان های استان بسیار نامطلوب است و بی آبی اشک مردم این شهرستان را درآورده است.

عزیزی از مسوولان این شهرستان خواست تا با جدیت بیشتری برای خرید تانکر آبرسانی و یا اجاره این وسیله اقدام کرده و مشکلات این بخش را به اطلاع نماینده مردم در مجلس برسانند.

وی افزود: مردم ما بقدری نجیبند که حتی به آبرسانی با تانکر هم راضی اند و در شرایطی که خشکسالی و بی آبی موجب رنجش مردم و حتی تشنگی احشام آنان شده، باید تلاش شود با خرید تانکر، آب از سد گلول به روستاهای بحران زده رسانیده شود.

وی با اشاره به استقرار شهرداری های ˈزیارتˈ و ˈقوشخانهˈ اظهار کرد: ضروری است که بانک ها، جهاد کشاورزی و بهزیستی نمایندگی های خود را در این شهرها فعال کنند تا مردم این شهرها و روستاهای اطراف در محل خود از خدمات آنها برخوردار شوند.

نماینده مردم شیروان بر ضرورت تکمیل راه ارتباطی شیروان – اسفراین تا پایان امسال تاکید کرد و گفت: اگر این طرح که ۲۰ سال از عمر آن می گذرد امسال به بهره برداری نرسد، مردم ما را به بی عرضگی متهم خواهند کرد.

امام جمعه شیروان نیز با اشاره به ۵ مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب توسط آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه از برکات بزرگ الهی برای نظام است که اکنون در بیش از ۷۵۰ شهر و شهرستان کشور اقامه می شود.

حجت الاسلام حسین کوثری مسوولان را از دخالت در کار و وظایف یکدیگر پرهیز داد و گفت: هیچ مسوولی نباید خود را وارث شهر انگاشته و به دیگران امر و نهی کند چرا که این کار به روند کارهای اداری ضربه خواهد زد.

فرماندار شیروان نیز با اشاره به وضعیت بحرانی آب در این شهرستان گفت: اکنون طرح های آبرسانی به دو نقطه بحرانی ˈتکمرانˈ در بخش سرحد و بخش ˈقوشخانهˈ در دست اجرا است که تا دو هفته آینده آب ˈچهل چشمهˈ به مجتمع تکمران می رسد.

ˈعباسعلی صفاییˈ با تقدیر از نماینده شیروان به دلیل گرفتن اعتبار از ماده ۱۸۰ افزود: اعتبارات خوبی امسال تخصیص یافته که باید دنبال پیشرفت پروژه های شهرستان باشیم.

نماینده عالی دولت در شیروان از مسوولان این شهرستان خواست تا عملکرد و اقدامات صورت گرفته حوزه کاری خود را از طریق خبرنگاران به مردم منتقل کنند و افزود: یقینا مسوولانی که از خبرنگاران فرار می کنند در عملکرد خود ضعف دارند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.