ساختمان هایی که به تذکرات ایمنی گوش نمی دهند باید پلمپ شوند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
شناسه : 2804
13
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه گوش ندادن هیات مدیره ساختمان پلاسکو به تذکرات شهرداری، جامعه را متاثر کرد، گفت: عدم توجه به نکات ایمنی جامعه را داغدار کرد و ساختمان پلاسکو را به خواب ابدی برد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» ضمن عرض تسلیت به آتش نشانان و خانواده های آنها، اظهار کرد: هنگامی که شهرداری و آتش نشانی بارها به طور کتبی به هیات مدیره ساختمان پلاسکو تذکر دادند که این ساختمان خطرناک است و این ساختمان باید تخلیه، بازسازی و یا تخریب شود گوش نکردند.
وی ادامه داد: این در حالی است که حتی قوه قضاییه نیز به آنها تذکر داده بود ولی آنها باز هم به تذکرات گوش نکردند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه به دلیل فرسودگی ساختمان گاز شهری نیز به آنها دادنده نشد، خاطر نشان کرد: این امر نیز موجب نشد تا ساختمان پلاسکو بازسازی یا تخریب شود و آنها به استفاده از گازوئیل برای سرمایش و گرمایش خود بسنده کردند.
عزیزی با اشاره به اینکه مردم باید یاد بگیرند که در مقابل اقدامات علمی و تذکراتی که برای سلامتی خودشان داده می شود، لجبازی نکنند، عنوان کرد: گفته می شود حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پوشاک در این ساختمان برای شب عید ذخیره شده بود آیا این آسیب جانی، مالی و روحی و روانی وارد شده، خوب است؟
وی با بیان اینکه نمی دانم مردم با چه چیزی یا چه کسی لجبازی می کنند، تصریح کرد: افراد پر مدعایی که تنها ادعای فرهنگ بالا و منطقی بودن، دارند به چه دلیل با یک هشدار ایمنی لجبازی می کنند؟
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه در مقابل این تاوان این لجبازی ها را آتش نشانان با جان خود پرداخت کرده اند، عنوان کرد: تاوان مالی این فاجعه را هم پلاسکویی ها پرداخت کردند و بدین ترتیب این تجربه تلخ به ما یاد می دهد که هزار سال زندگی نمی کنیم و نمی توانیم همه چیز را خودمان تجربه کنیم بنابراین بایستی از تجربه دیگران استفاده کنیم.
عزیزی با اعلام اینکه ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری باید به رعایت استانداردها توجه کرده و موضوعات محل هشدار را برطرف ککند، اذعان کرد: صاحبان و هیات مدیره ساختمان های بلند مرتبه باید به تذکرات شهرداری و آتش نشانان گوش دهند و استاندارد سازی کنند و آنچه را که استاندارد نمی توانند بر اساس استاندارد انجام دهند، تخریب کنند.
وی با تاکید بر اینکه ساختمان های فرسوده باید بر اساس اصول علمی و معماری روز دنیا ساخته شوند تا خدایی نکرده شاهد این اتفاقات فاجعه بار نباشیم، اضافه کرد: در جامعه ما هنگامی که عمر یک ساختمان تمام می شود نباید به حرف های هیات مدیره آن گوش کرد تنها اقدامی که می توان انجام داد این است که باید مدت زمان کوتاهی به آنها فرصت داد و اگر اقدامی در راستای ایمن سازی انجام نگرفت، ساختمان را پلمپ کرد. این ساختمان ها باید تخریب شده و دوباره شود و یا اینکه برای جلوگیری از آسیب های بیشتر پلمپ شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فاجعه ساختمان پلاسکو، ادامه داد: اگر ساختمان پلاسکو پلمپ می شد دیگر شاهد همچین فاجعه ای نبودیم.
عزیزی اضافه کرد: چه ساختمان های مسکونی، چه اداری و چه تجاری اگر بعد از تذکرات متعدد همچون ساختمان پلاسکو که بارها تذکر دریافت کرد اما اقدامی در زمینه ایمن سازی ساختمان صورت نگرفت، اقدامی نکردند باید پلمپ شوند چرا که نمی توان حوادث و اتفاقاتی که با عدم ایمن سازی رخ می دهد را جبران کرد.
وی با بیان اینکه شهادت آتش نشانان این حادثه را با چه چیزی می توان جبران کرد، ادامه داد: این امر با هیچ چیز قابل جبران نیست، چه کسی جوابگوی خانواده این آتش نشانان را می دهد؟ هیات مدیره ای که به تذکرات شهرداری و آتش نشانی گوش نکردند هم به خودشان و هم به دیگران آسیب رساندند و هم اینکه همه جامعه را متاثر کردند.

 

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.