زنان ایران اسلامی الگوی شجاعت و ایثار هستند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۳۰
شناسه : 2079
8
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: زنان مومن و ولایتمدار می توانند به الگویی از شجاعت و ایثار در دفاع از اعتقادات و آرمان های نظام تبدیل شوند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی روز پنجشنبه در نخستین یادواره زنان شهید خراسان شمالی در شیروان، با تجلیل از نقش بانوان در بعد از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زنان ما با تاسی به حضرت فاطمه و زینب (س) فرزندانی برومند را در دامن خود پرورده و آنان را برای دفاع از نظام اسلامی فدا کردند.
وی با بیان اینکه شهدا افتخار بزرگی برای نظام به ارمغان آوردند، اظهار کرد: حضور در دوران هشت ساله دفاع مقدس تنها محدود به جنگیدن در جبهه ها نبود و نقش کسانی که رزمندگانی چنان غیور را تربیت کرده و به جبهه ها فرستادند از مجاهدان کمتر نبود.
نماینده شیروان در مجلس، زنان شهید را بهترین الگو برای نسل امروز و آیندگان خواند و گفت: هم اکنون وقت دفاع از حریم ولایت و دفاع از ارزش های اسلامی است که نسل جدید باید بداند چگونه در این راه گام بگذارد و مادران با تربیت نسل آگاه، جامعه را بیمه می کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفت: زنان دوشادوش مردان در خدمت به اسلام همواره نقش آفرینی کرده اند و از همان ابتدای پیدایش اسلام، نقش زن در کنار مرد تعیین کننده و تاثیرگذار بوده است.
آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی اظهار کرد: زنانی در طول تاریخ نقش آفرینی کردند که اگر از جهادی برتر و بهتر از مردان نباشد همسطح مردان بزرگ تاریخ اند.
وی با اشاره به نقش زنان در حمایت از اسلام و دفاع از ارزش های اسلامی گفت: در بسیاری از عرصه ها ورود مردان به عرصه دین با تشویق زنان بوده است و مجاهدان بزرگ اسلامی از دامان زنان وارد عرصه حمایت از دین شده اند.
حسینی خراسانی افزود: زنان تبلیغات دینی را در مقاطع خوبی به عهده گرفته و این رسالت را عهده دار شدند و در قالب گروه های مختلف خدمات رسانی کردند و سلاح به دست گرفته و در خط مقدم به جنگ تن به تن با دلیران پرداختند که این اوج شهامت و شجاعت و عزت یک زن در نگاه دین است.
خراسان شمالی پنج شهید زن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این میان چهار شهید مربوط به شهرستان شیروان است.

زنان ایران اسلامی الگوی شجاعت و ایثار هستند

زنان ایران اسلامی الگوی شجاعت و ایثار هستند

زنان ایران اسلامی الگوی شجاعت و ایثار هستند

زنان ایران اسلامی الگوی شجاعت و ایثار هستند

زنان ایران اسلامی الگوی شجاعت و ایثار هستند

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.