رمز موفقیت کشور را در افزایش فرهنگ مطالعه نهفته است.
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
شناسه : 2772
13
به گزارش ستاد خبری نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی؛ دکتر عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در استان، این گونه نمایشگاه ها را در ارتقای فرهنگ مطالعه در بین مردم بسیار تاثیرگذار خواند.
پ
پ

وی برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را برگرفته از نقش مطلوب و با اهمیت مقوله کتاب و کتاب خوانی و تاثیرگذاری عمیق فرهنگ مطالعه در زندگی مردم ذکر کرد.

دکتر عزیزی اظهار داشت: بی شک همان گونه که بارها تاکید شده با ترویج این فرهنگ آگاهی مردم افزایش یافته و در این صورت است که جامعه توانمندتر و قوی تر می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این وجود باید بپذیریم که در جامعه امروز ما این فرهنگ در جامعه و در بین مردم و به ویژه جوانان کمرنگ شده و کمتر به این مقوله توجه دارند.

عبدالرضا عزیزی یکی دیگر از دلایل کاهش فرهنگ مطالعه را در افزایش روی آوردن مردم به فضاهای مجازی دانست که باعث شده بیشتر وقت خود را در این فضاها صرف کنند و فرصت کمتری برای مطالعه کتاب داشته باشند.

دکتر عزیزی همچنین با تاکید بر پایین بودن انگیزه مطالعه بر ضرورت بالا بردن این انگیزه ها از طریق مشوق های مختلف و ابتکار های نو تاکید کرد.

وی اظهار داشت: مردم ما باید متوجه اهمیت این مقوله شوند و بدانند که رمز موفقیت بسیاری از کشورهای توسعه یافته و موفق در  بالا بودن فرهنگ مطالعه بوده است.

عزیزی افزود: باید از هیچ فرصتی برای مطالعه فرو گذار نکرده و در هر فضایی از زمان بهترین استفاده را کرده و نسبت به مطالعه حتی در چند صفحه اقدام نموده و می کنند و همواره با مطالعه عجین بود اند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفتن در فضاهای مجازی را در بسیاری از موارد آسیب زا دانست و گفت: قطعا برای کسانی که آگاهی کمتری به مسائل دارند قرار گرفتن در این فضاها همراه با آسیب خواهد بود.

وی به طرح مثالی در این رابطه پرداخت و بیان داشت: بی شک کسی که از عواقب مواد مخدر و آسیب های آن چندان مطلع نباشد امکان دارد با ورود و در قرار گرفتن در این فضا دچار آسیب شود.

دکتر عزیزی با بیان اینکه مردم نمی توانند همه مسائل و سوالات خود را از طریق رسانه ها به دست آورند، تصریح کرد: با این وجود در مورد هر مساله ای می توان در کتاب ها اطلاعات مورد نظر خود را کسب کرد.

وی با اشاره به کمبود فضاهای کتابخوانی برای مردم، ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که شرایط کتاب خوانی در فضاهای مختلف برای آحاد مردم فراهم شده و در فضاهای خاص کتاب به این فرهنگ ترغیب شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ارزان تر شدن کتاب ها نیز تاکید کرد تا بدین طریق علاقه مندان به کتاب حداقل دغدغه را برای خرید کتاب داشته و تمایل بیشتری برای خرید کتاب پیدا کنند.

وی در رابطه با برنامه مجلس شورای اسلامی برای افزایش سرانه فضاهای فرهنگی نیز گفت: در این رابطه قوه مجریه  که مجری انجام این کار است  و باید لایحه این کار را به مجلس تقدیم کند و بی شک نمایندگان نیز حمایت می کنند.

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵

دکتر عزیزی با تاکید بر ریل گذاری مجلس در این راستا، اظهار داشت: حداکثر تلاش خود را برای توسعه فضاهای فرهنگی و ارتقای فرهنگ مطالعه می کنیم.

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه سال جاری صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها ١٦ تا ٢١  با ٣٠ درصد تخفیف در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برای بازدید عموم  دایر است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.