رسانه ها مردم را از آسیب های مواد مخدر آگاه کنند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
شناسه : 2561
14
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رسانه ها باید درباره مواد مخدر به مردم آگاهی دهند، قطعاً وقتی مردم از آسیب های اعتیاد آگاه شوند هرگز به دنبال استفاده از آن نمی روند زیرا، اکثراً از عوارض اعتیاد به مواد مخدر مخصوصاً صنعتی ناآگاهند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به فراگیر شدن معضل اعتیاد در جامعه و آسیب های ناشی از آن اظهار داشت: معضل اعتیاد در جامعه ما موضوع بسیار مهمی است البته این معضلی جهانی است و فقط مربوط به کشور ما نمی شود.

وی با اشاره به حساسیت و هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال گذشته دو جلسه سه ساعته با روسای قوای سه گانه داشتند و در اردیبهشت ماه امسال هم همان جلسه تکرار شد و این نشان دهنده اهمیت آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه ما است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: الان مشکل بزرگترین قدرت جهان ارتش سرخ و بمب اتمی نیست بلکه اعتیاد است و این مشکلی است که گریبانگیر تمام جهان شده است، کشورهایی همچون ایران که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارند قطعاً آسیب های بیشتری را متحمل خواهند شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس خاطر نشان کرد: با حضور آمریکایی ها، کشورهای غربی و سازمان ملل در افغانستان الان کشت خشخاش به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار رسیده است، بانکداران آمریکایی و انگلیسی در کشت، داشت، برداشت و توزیع مواد مخدر در تمام جهان دست دارند و از این طریق سود زیادی کسب می کنند.

عزیزی تصریح کرد: با این مقدار بودجه و مرزهای طولانی که داریم نمی شود معضل اعتیاد را آنطور که باید و شاید کنترل کرد.

این نماینده مجلس معضل اعتیاد را موضوعی بسیار پیچیده دانست و تأکید کرد: به نظر می رسد رسانه ها باید درباره مواد مخدر به مردم آگاهی دهند، قطعاً وقتی مردم از آسیب های اعتیاد آگاه شوند هرگز به دنبال استفاده از آن نمی روند زیرا، اکثراً از عوارض اعتیاد به مواد مخدر مخصوصاً صنعتی ناآگاهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه گفت : پیشگیری مقدم بر درمان است و سه مرحله دارد لذا باید تا جایی که ممکن است مسئولان ذیربط از اعتیاد جوانان به مواد مخدر پیشگیری کنند و نگذارند با این مواد آشنا شوند، چراکه هزینه پیشگیری یک سوم درمان است.

 

سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.