رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد ضرورت تقویت اورژانس جاده ای و هوایی در کاهش تلفات/ دولت تردد خودروهای ناایمن برای مسافرت را ممنوع کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
شناسه : 2922
15
سرویس اجتماعی - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش تلفات جاده ای باید اورژانس جاده ای و هوایی کشور را تقویت کنیم.
پ
پ

به گزارش گروه اجتماعی فانوس: “عبدالرضا عزیزی” با بیان اینکه عامل انسانی، جاده ، وسیله نقلیه، اورژانسهای جادهای و هوایی از جمله مواردی هستند که در رقم خوردن تصادفات و کاهش مرگ و میر نقش بسزایی دارند به فانوس گفت: با تقویت هر یک از موارد مذکور، می توانیم به کاهش  تصادفات به ویژه در جاده ها و مرگ و میر ناشی از آن امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی ۴۵ درصد از مرگ و میر جاده ای را ناشی از خطای انسانی و خواب آلودگی می داند که در این میان، ایمن نبودن خودروها و مسیر های غیر استاندارد به این امر دامن میزند.

عزیزی در ادامه بیان کرد: البته با اقدامات انجام شده از سوی پلیس راهور، وزارت راه و شهرسازی و همکاری مردم، آمار تصادفات سالانه از ۲۵ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده است که آمار کاهش یافته باز هم بسیار قابل توجه است.

وی افزود: بنابراین برای کاهش این آمار نیازمند به همکاری و دقت نظر چند جانبه دستگاه های اجرایی، دولت و مردم هستیم به طور مثال: دولت می تواند برای جلوگیری از مرگ و میرهای ناشی از خودروهای نا ایمن، تردد وسیله نقلیه های ضعیف و غیراستاندارد در جاده ها را ممنوع کند تا هموطنان عزیز به منظور حفظ امنیت جانی با قطار، اتوبوس و .. به مسافرت بروند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی باید جاده های کشور را متناسب با استاندارد جهانی بازسازی کند که با وجود درخواست های مکرر مجلس شورای اسلامی و تذکرات داده شده از سوی مسئولان، این امر هنوز در بسیاری از مسیرها محقق نشده است.

 

پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.