رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر پیشنهاد استعفای رئیس‌جمهوری از سوی برخی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری را تکذیب کرد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
شناسه : 3266
14
عبدالرضا عزیزی درباره پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روسای کمیسیون‌ها با رئیس‌جمهور، مبنی بر استعفای زودهنگام روحانی به‌دلیل اعتراضات عمومی روزهای اخیر گفت: «در این جلسه، هرگز چنین بحثی مطرح نشده است و بنده قویا آن را تکذیب می‌کنم.»
پ
پ

به گزارش پارس نیوز،  روحانی استعفا بدهد! این جمله در روزهای اخیر بارها به گوش رسید اما مشخص نبود که از جانب چه شخص یا گروهی مطرح شده است. دلیلی هم که برای این درخواست ذکر شده بود، ادعای ناکارآمدی دولت در حل مشکلات اقتصادی و بیکاری و مسائلی از این قبیل است. به‌خوبی مشخص است که افراد مطرح‌کننده این درخواست بر مطالبات و اعتراضات مردمی موج‌سواری می‌کنند اما خبر نداشتند بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کنند دست آنها رو خواهد شد.

در این بین مردم باید هوشیار باشند. آنها روزی ناکام شدند که حسن روحانی با مردم و معترضان درباره وضعیت کشور سخن گفت و اعتراض را حق مردم نامید. پس از اظهارات رئیس‌جمهور بود که اعتراضات در بسیاری مناطق کشور پایان یافت که همین موضوع بیانگر تداوم اعتماد به روحانی است. اما چه افراد و گروه‌هایی دلخوش به استعفای روحانی هستند؟ به بیان دیگر ساز استعفای روحانی از کجا کوک شده است؟

برخی که مشخص بود آگاهی کمی دارند و هنوز نمی‌دانند مجلس دهم با مجالس اصولگرای نهم و هشتم تفاوت دارد سعی کردند چنین وانمود کنند که نمایندگان مجلس خواستار استعفای روحانی هستند و چنین مطرح کردند که استعفای روحانی راهی برای پایان اعتراضات و انتقادات است اما این ادعا عمر زیادی نداشت چنان که حتی نمایندگان جبهه پایداری هم این درخواست را تکذیب کردند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر پیشنهاد استعفای رئیس‌جمهوری از سوی برخی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری را تکذیب کرد. عبدالرضا عزیزی درباره پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روسای کمیسیون‌ها با رئیس‌جمهور، مبنی بر استعفای زودهنگام روحانی به‌دلیل اعتراضات عمومی روزهای اخیر گفت: «در این جلسه هرگز چنین بحثی مطرح نشده است و بنده قویا آن را تکذیب می‌کنم.»

اما پرونده درخواست استعفا از روحانی ضلع دیگری هم دارد. آنها تمایل زیادی دارند که روحانی و دولت او تضعیف شود که نشانه‌هایش هم زیاد است. آن اندازه ناشیانه به سمت نیل به هدفشان حرکت می‌کنند که نقشه‌های آنها پنهان نمی‌ماند و زود رو می‌شود. در دولت اول روحانی که حامیان احمدی‌نژاد در مجلس بودند هراز چندگاهی بر طبل استیضاح و برکناری وزرا می‌زدند و البته از طرح شایعات بی‌اساس از دولت یازدهم دریغ نداشتند. در دولت دوازدهم اما ابزار استیضاح وزرا را ندارند پس به انتشار اخبار فاقد صحت می‌پردازند و اخیرا هم در فضای مجازی بارها درخواست استعفای روحانی را مطرح می‌کنند. البته مشخص است آنها درصدد هستند تا پرونده‌های قضائی آنهایی فراموش شود که تا پیش از این حامی آنها بودند. احمدی‌نژادی‌ها در گروه‌های مجازی خود بحث استعفای روحانی را مطرح کردند. یکی از اعضای این گروه‌ها چنین به فضاسازی پرداخته است‌: «توئیت کنید: روحانی استعفا»

جالب است زمانی که درخواست استعفای روحانی با بی‌توجهی افکار عمومی مواجه شد، آنها خواستار عزل رئیس‌جمهور شدند چنان که یکی از گروه‌های متعلق به حامیان احمدی‌نژاد نوشت:‌ «به استناد جلد ۱۲ص ۱۴۸ از صحیفه امام که فرموده‌اند: هر کس در هر مقامی که خیال سازش با شرق و غرب را داشت، بی‌محابا و بدون هیچ‌ملاحظه او را از صفحه روزگار براندازید که سازش با شرق و غرب خودباختگی و خیانت به اسلام و مسلمین است. وظیفه خود می‌دانیم مطالبه عزل حسن روحانی… را … مطالبه نمائیم.»

گفتنی است مخالفان دولت پیش از طرح استعفای روحانی خبر کذب استعفای آخوندی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند و حتی در اقدامی قابل تامل نوشتند که روحانی با استعفای وزیر راه مخالفت کرد! آرام آرام دارد مشخص می شود منشاء تحریک کننده اعتراضات کجاست؟ کمی صبر کنید.

۱۳ دی ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.