دولت یازدهم اقتصاد افسار گسیخته داخلی را مهار کرد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
شناسه : 2626
13
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت یازدهم اقتصاد افسار گسیخته داخلی را مهار کرد.
پ
پ

به گزارش نسیم نیوز، ، عبدالرضا عزیزی در نشست با برگزیدگان و فعالان اقتصادی خراسان شمالی که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با اشاره به مشکل هدر رفت آب در نقاط مرزی استان گفت: حجمی زیادی از آب های سطحی به سمت کشور ترکمنستان سرازیر شده است.

وی افزود: هم اکنون ٣۰۰ لیتر بر ثانیه آب در مناطق راز و جرگلان و مناطق روستایی شیروان هدر می رود.

عزیزی خواستار توجه به مسئله مهار آب های مرزی شد و افزود: تا کنون فقط ۵۰ لیتر از این آب های مرزی مهار شده و بقیه به کشور ترکمنستان سرازیر می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: بدون شک سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستاوردهای خوبی برای خراسان شمالی به همراه خواهد داشت و رفع این مشکلات منجربه توسعه و پیشرفت سریع استان خواهد شد.

وی افزود: دولت توانست اقتصاد داخلی که به صورت افسار گسیخته پیش می رفت را مهار کند، اما رکود اقتصادی در کشور، بسیاری از واحدهای تولیدی استان را نیمه فعال یا غیر فعال کرده است.

عزیزی تولید را یکی از عوامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به ظاهر سود بانکی کاهش یافته است اما در مراجعه متقاضیان تسهیلات این سود ١٨درصد است که با احتساب سه درصد کارمزد بانی به ٢١ درصد می رسد.

وی تصریح کرد: این نوع تسهیلات با بهره های بالا، تولیدکنندگان و متقاضیان وام های بانکی را دچار مشکل می کند.

عزیزی افزود: باید سود بانکی کاهش یابد یا دولت به سرمایه گذار سوبسید پرداخت کند؛ همچنین به منظور توسعه مناطق محروم دولت اجازه دهد تا این مناطق در مسایل اقتصادی خود آزادانه تر عمل کنند.

وی اظهار کرد: وقتی که سود بانکی افزایش یابد و زمین قیمت گران داشته باشد و مالیات هم دریافت شود برای استانی همچون خراسان شمالی واضح است که کسی سرمایه گذاری نخواهد کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه چنین استان محرومی اگر زیرساختهای حمل و نقل جاده ای، هوایی، زمینی و راه آهن به خوبی فراهم شود، به طور حتم رغبت سرمایه گذاری در آن نیز افزایش می یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به خوبی پیش رفت اما مابقی آن به دلیل عدم پرداخت اعتبارات لازم از پیشرفت کندی برخوردار است.

عزیزی گفت: با بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان سالانه یک میلیارد دلار گازوییل صرفه جویی خواهد شد.

 

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.