دولت به تنهایی قادر به تامین هزینه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست نیست
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
شناسه : 612
9
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به تنهایی قادر به تامین هزینه های مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نیست.
منبع : مهر
پ
پ

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به تنهایی قادر به تامین هزینه های مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نیست.

عبدالرضا عزیزی دوشنبه شب در ضیافت افطاری بهزیستی شیروان با بیان این مطلب افزود: خیرین و نیکوکاران خراسان شمالی نیز برای تامین هزینه های مورد نیاز در این مراکز باید دولت را همراهی کنند.

وی با اشاره به قانون جدید آسان سازی فرزند خواندگی اظهار داشت: این قانون باعث شده تا میزان ورودی و خروجی کودکان در شیرخوارگاه ها و مراکز نگه داری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست یکسان باشد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروزه تعداد کودکان بدسرپرست و بی سرپرست به دلیل آسیب های اجتماعی از نوزادان شیرخوارگاه نیز بیشتر شده است.

به گفته وی عمده کودکانی که در مراکز نگهداری بهزیستی استان به سر می برند دارای خانوادهایی هستند که اعتیاد سنگین دارند.

عزیزی تصریح کرد: کودکانی که در این خانواده های زندگی می کنند به منظور جلوگیری از مبتلا شدن آنان به اعتیاد، باید از خانواده ها جدا و در مراکز نگه داری کودکان فعال در شهرستان های استان تحت مراقبت و تربیت قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه محیط و وراثت بر میزان اعتیاد کودکان در چنین خانواده هایی تاثیر گذار است اظهار داشت: این خانواده ها صلاحیت نگه داری کودکان را ندارند و باید از سوی مسئولان زیربط  و خیرین به این موضوع رسیدگی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از فعالیت ۱۵ مرکز نگه داری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست در استان خبر داد و گفت: همچنین مرکز شیرخوارگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در شیروان و مرکز نگه داری دختران کوثر در بجنورد نیز به کودکان ارائه خدمت می دهند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.