درمان اعتیاد در خراسان شمالی در اولویت قرار گیرد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
شناسه : 2569
14
دکتر عزیزی : نماینده شیروان بر آگاه‌سازی قشر جوان در زمینه استفاده از مواد مخدر و عواقب آن توسط دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: درمان اعتیاد در این استان از موارد ضروری است که باید در اولویت قرار بگیرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از عوامل افزایش معتادان خراسان‌شمالی را، قرار گرفتن این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر در محور شرق عنوان کرد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شیروان و رهنمودهای موثر ایشان در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: پس از سفر رهبری به شیروان، این شهرستان به‌عنوان پایلوت مبارزه با مواد مخدر تعیین شده و در این زمینه اقدامات پیشگیری، مبارزه و درمان جریان داشته و در حال پیگیری است.

عزیزی اظهار کرد: طی جلسات با مسئولان نیروی انتظامی بر مبارزه جدی با عاملان پخش مواد تاکید شده است و طبق اظهارات در ماه‌های گذشته کشفیات نیز بسیار قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم آنچه که سبب نه تنها اعتیاد بلکه تمام آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بیکاری است که جوانان را به سمت استفاده از مواد سوق می‌دهد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همه دستگاه‌ها را در مبارزه با مواد مخدر مسئول خواند و تصریح کرد: البته صدا و سیما، وزارت آموزش و پروش، وزارت علوم، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت کشور و زیر مجموعه آن یعنی نیروی انتظامی نقش مهم‌تری را در مبارزه با این آسیب‌اجتماعی ایفا می‌کنند.

عزیزی، محیط را در بحث آلودگی به مواد مخدر بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: وقتی فرزند در محیطی آلوده در دامن مادری معتاد پرورش یابد و یا رفتارهای پدر را مشاهده کند که آشکارا در مقابل فرزندان به استعمال مواد مخدر می‌پردازد، الگوسازی‌ کرده و به سمت استفاده از مواد سوق داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که خلاء قانونی سبب افزایش اعتیاد در جامعه شده است، اظهار کرد: به اندازه کافی در حوزه مبارزه با مواد مخدر قانون وضع شده است.

نماینده شیروان تاکید کرد: کاهش سن اعتیاد و استفاده از مواد روان‌گردان باید ریشه‌یابی شده و از جامعه ریشه‌کن شود.

 

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.