درصد تحصیلات تکمیلی کشور مربوط به دانشگاه آزاد است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
شناسه : 2656
12
یکی از نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 53 درصد تحصیلات تکمیلی کشور مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است به طوریکه این دانشگاه در سطح بین المللی خوب درخشیده است.
پ
پ

به گزارش ایرنا عبدالرضا عزیزی سه شنبه در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با بیان اینکه دانشجویان باید در شهر خود تحصیلات تکمیلی داشته باشند اظهار کرد: در این صورت لزومی ندارد به کشورهای مالزی، اکراین و … رفته و در آنجا تحصیل کرده و اشتغالزایی برای این کشورها ایجاد کنند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویانی که در خارج از کشور و به دور از خانواده تحصیل می کنند بیشتر در معرض آسیب اجتماعی قرار می گیرند که باید حمایت کنیم تحصیلات تکمیلی عملیاتی تر شود.
عزیزی با بیان اشاره به بدهی ۴۰ میلیارد ریالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان افزود: باید فکری کرد تا این دانشگاه نجات یابد که در این راستا همکاری وزرات، حمایت مجلس، تعامل دانشگاه و دانشجویان تاثیرگذار است.
عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون شمار دانش آموزان در مقطع ابتدایی کاهش یافته است گفت: این معضل در آینده بویژه در زمینه کاهش داوطلبان ورود به دانشگاه نمود خواهد داشت.
عزیزی با اشاره به تعطیلی ۸۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر تاکنون رشته های فوق لیسانس و دکترا برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان اخذ نمی کردیم به طور قطع این دانشگاه پیوست دانشگاه آزاد استان می شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گفت: این دانشگاه بزرگترین واحد دانشگاهی شیروان است که نیاز به حمایت مسئولین دارد.
ابوالفضل فرهادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی در شیروان از نظر نیروی انسانی و علمی بسیار خوب است اظهار کرد: هم اکنون مهم ترین مشکل وضعیت بحرانی مالی دانشگاه است که بدهی بسیاری دارد.
هم اکنون دو هزار و ۶۶۰ دانشجو در ۸۲ رشته در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی شیروان تحصیل می کنند.
شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

 

سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.