خلع ید پیمانکار چینی راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
شناسه : 685
19
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به مخالفت و امتناع طرف چینی پروژه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان و انعقاد قرارداد جدید برای اجرای کار ، کارهای حقوقی و قانونی برای خلع ید فاینانسور چینی قبلی و جایگزینی فاینانسور جدید در حال پیگیری است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن مشهد – بجنورد – گرگان و اینکه چینی‌ها قرارداد جدید این پروژه را امضا نمی‌کنند، گفت: در دولت قبل در قراردادی در مورد فاینانسور پروژه راه آهن مشهد – بجنورد – گرگان توافقاتی شده بود که خیلی شفاف و دقیق نبود بنابراین اصلاح و تنظیم قرارداد جدید در دولت فعلی پیگیری شد.

 نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت فعلی جلسات متعددی در مورد تعیین تکلیف فاینانسور پروژه راه آهن مشهد – بجنورد – گرگان برگزار و حتی وزیر راه و شهرسازی را در این رابطه در کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین برای حضور در خراسان شمالی احضار و دعوت کردیم.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در نهایت تمام کارها در مورد عقد قرار داد جدید و انجام اصلاحات مورد نیاز در ایران پیگیری و با ترک تشریفات مناقصان موافقت شد.

 عزیزی تصریح کرد: وقتی دولت به طرف چینی پروژه اعلام کرد تا برای عقد قرار داد جدید اصلاحات خواسته شده را اعمال کند ، اعلام کردند با این کار مخالفند و دولت فرصت دو هفته ای به آنها داد تا کارها و اصلاحات خواسته شده را صورت دهند اما این کار انجام نگرفت.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه فاینانسور چینی حاضر به اصلاح بخشهایی از قرارداد و امضا کردن نیست، دولت به صورت قانونی در حال پیگیری کارهای مربوط به خلع ید فاینانسور چینی و جایگزین کردن یک فاینانسور چینی دیگر است.

 

 یکشنبه ۲۷مهر ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.