خسارات ناشی از حملات حیات وحش سریع تر به دامداران و روستاییان پرداخت شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
شناسه : 2768
15
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم پرداخت سریع تر خسارات ناشی از حیات وحش به دامداران و روستاییان در جهت پیشگیری از صدمه به حیات وحش تاکید کرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تلف شدن پلنگ ایرانی منطقه حفاظت شده توران  بر اثر اصابت گلوله شکارچیان غیرمجاز، گفت: در حالی که باید با اتخاذ تدابیر ویژه از انقراض نسل گونه های نادر جانوری جلوگیری شود اما همچنان شاهد کشتار آنها از سوی شکارچیان غیرمجاز هستیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از آنجایی که ممکن است دامداران و روستاییان برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از حملات حیات وحش اقدام به کشتار گونه های نادر جانوری وحیات وحش کنند بنابراین بهتر است برای پیشگیری و جلوگیری از خطر انقراض حیات وحش و گونه های نادر جانوری خسارات ناشی از حیات وحش سریع تر به دامداران و روستاییان پرداخت شود.

این نماینده مردم بر لزوم افزایش جریمه شکار گونه های نادر جانوری تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال جریمه شکار عقاب در یکی از کشورهای آمریکایی جنوبی ۱۲ سال حبس است اما متاسفانه در کشور ما چنین قوانینی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد در اجرای آن ضعیف عمل می شود.

وی بر لزوم تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز تاکید کرد و گفت: بهتر است دولت برای حفظ گونه های نادر جانوری و همچنین تشدید مجازات شکارچیان لایحه به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم توجه به احیای نسل گونه های نادر جانوری، گفت: باید به شرایط تکثیر و احیای این حیوانات توجه جدی کرد و همچنین مردم را از عواقب صدمه به گونه های نادر جانوری و همچنین جریمه آنها آگاه کنند و برخوردها هم با متخلفان به صورت جدی و قاطع صورت گرفته و نباید در این رابطه تعللی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت توان حفظ گونه های نادر جانوری و همچنین احیای نسل آنها را ندارد، گفت: دولت وقتی می داند از پس هزینه حفاظت از این گونه ها بر نمی آید بهتر است از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و نسبت به احیای نسل آنها اقدام کند./

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.