خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت افسران جنگ نرم هستند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
شناسه : 2582
9
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت جزو افسران جنگ نرم هستند، گفت: اقدام آن‌ها در اطلاع‌رسانی اخبار جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم بسیار ارزشمند است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس امروز (دوشنبه ۱۸ مرداد) به مناسبت روز خبرنگار نشستی را با خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت برگزار کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه خبرنگارانی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند به عنوان افسران جنگ نرم محسوب می شوند، گفت: رسالت سنگینی بر دوش خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت است؛ در واقع در حوزه ایثار و شهادت در خاکریز اول جنگ نرم هستند.

عزیزی خطاب به خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت گفت: شما با اطلاع رسانی به موقع از جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم، مردم را آگاه کردید که این کاری بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم با بیان اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و طاقت‌فرسا است، افزود: این سختی در ایران نیز بیشتر است چرا که اغلب خبرنگاران حق و حقوق خود را دریافت نمی کنند و از حداقل حقوق از جمله پوشش بیمه‌ای نیز برخوردار نیستند اما باز هم احساس مسئولیت کرده و کار خود را دنبال می‌کنند حال امیدواریم که خبرنگاران بتوانند به تمام حق و حقوق خود دست پیدا کنند.

به گزارش خانه ملت، عزیزی در پاسخ به سوالی در مورد نبود ساختاری منسجم در مورد حقوق بشر، افزود: شکی نیست که ایران جزو بزرگترین قربانیان ترور در جهان است تا جایی که ما تا پیچ و خم انقلاب را پشت سر گذاشتیم شهدای زیادی را از دست دادیم.

وی تاکید کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کمیته حقوق بشر وجود دارد که می‌توان مباحث مربوط به آسیبهای اجتماعی در حوزه قربانیان ترور را مورد بررسی قرار داد حال اگر هم قرار باشد فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون حقوق بشر اسلامی تشکیل شود نیازمند بررسی بیشتر است.

عزیزی درباره بیمه تکمیلی خبرنگاران، افزود: بیمه تکمیلی برای زمانی است که دفترچه بیمه بی‌ارزش شود اما اکنون دفترچه‌های بیمه ارزشمند است، ما در مجلس تلاش زیادی کردیم که طرح تحول سلامت به تصویب برسد تا جایی که اکنون شهری‌ها ۶ درصد و روستاییان ۳ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند که این نشان دهنده ارزشمند بودن دفترچه های بیمه است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد توهین روزنامه یالثارات تاکید کرد: این اقدام کار بسیار زشتی است چرا که رفتار معرف شخصیت افراد است؛ توهین اقدامی ناپسند است. در حالی که راه گفت‌وگو وجود دارد اینگونه صحبت‌ها قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره سوالی مبنی بر اینکه در حوزه خانواده شهدا و ایثارگران مصوبه‌های خوبی وجود دارد اما عملیاتی نمی‌شود، گفت: مشکلات در این حوزه زیاد است اما مجلس تمام تلاش خود را کرد تا قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران تصویب شود اما اکنون ۷۰ درصد آن اجرایی شده و ۳۰ درصد آن به جهت بار مالی هنوز اجرایی نشده که آن را پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است بعد از این جلسه از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت قدردانی شد./

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.