حکم اعدام بطور کامل از میان جرایم مواد مخدر حذف نشده است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
شناسه : 3284
13
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حکم اعدام بطور کامل از میان جرایم موادمخدر حذف نشده است گفت: مصوبه جدید مجلس در لغو حکم اعدام از میان برخی جرایم مواد مخدر می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی قضایی خبرگزاری شبستان در مورد مصوبه حذف اعدام از میان جرایم مواد مخدر گفت: با توجه به اینکه جرایم مواد مخدر ۷۰ درصد از زندانیان کشور را به طور مستقیم و غیرمستقیم به خود اختصاص می‌دهد و از سوی دیگر ایران متحمل بیشترین زحمات در قبال مواد مخدر می شودو برخی از مجرمان مواد مخدر در درگیری با نیروی انتظامی با داشتن سلاح گرم موجب به شهادت رساندن این نیروها شدند که به نوعی می توان اعدام را برای آنها در نظر گرفت.

نماینده مردم شیروان تصریح کرد: اما با اعدام این افراد در رسانه های خارجی خبرسازی می شود که این افراد مجرمان سیاسی بودند نه مجرمان مواد مخدر.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: این مصوبه برای کاهش برخی جرایم مواد مخدر در نظر گرفته شد  و کسانی که در اقدام مسلحانه در جرایم مواد مخدر نبودند حکم اعدام در مورد آنها اجرا نشود ، فقط کسانی در حکم اعدام قرار می گیرند که حمله مسلحانه داشتند، با توجه به این مصوبه می توان نتیجه گرفت حکم اعدام به طور کامل از میان جرایم مواد مخدر حذف نشده است.

وی افزود: به نظر می رسد با مصوبه جدید می توان برخورد مناسب تری با جرایم مواد مخدر داشت و در مراحل بعدی نیز با کنترل الکترونیک زندانیان بتوانیم در کاهش جمعیت زندانیان محبوس گام موثری برداریم.

عزیری تصریح کرد: مصوبه جدید تا حد زیادی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد و از اعدام قاچاقچیان خرده پا جلوگیری کند.

وی گفت: بیکاری و عدم آگاهی از جمله موارد افزایش مصرف مواد مخدر است و این مصوبه می تواند در کاهش آمار زندانیان موثر باشد.

۳۰ دی ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.