حمایت از تولید داخل؛ راه علاج بیکاری و گرانی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
شناسه : 465
9
دکتر علی لاریجانی : رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه‌های آزاد در کشور باید به سمت تولید سوق داده شوند، گفت: به طور حتم راه علاج بیماری گرانی و بیکاری در کشور حمایت از تولید داخل است.
منبع : خانه ملت
پ
پ

دکتر علی لاریجانی دوشنبه ۲۷ شهریو در دیدار با امام جمعه، اعضای شورای شهر، جمعی از معتمدان و نماینده مردم شیراون در مجلس با اشاره به وفاق و هماهنگی تمام مسئولان این شهرستان گفت: به طور حتم وفاق مسئولان مسیر توسعه شهرستان و کشور را هموار می‌کند.

دکتر لاریجانی با اشاره به حضور نماینده مردم شیروان به‌عنوان ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: خوشبختانه این کمیسیون در مجلس نهم بسیار فعال است. از طرفی آقای عزیزی توانسته است که با تلاش بسیار اهداف کمیسیون اجتماعی را تاحدودی محقق کند.

وی با بیان اینکه استقبال مردم و به ویژه جوانان از تجمعات دینی خصوصاً نماز جمعه بسیار خوشحال‌کننده است، یادآور شد: هم‌اکنون شهرستان شیروان در این حوزه مسیر درست را طی می‌کند، زیرا پایگاه اصلی هر شهر و کشور مراکز دینی آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گرانی‌های اخیر و تلاطمات بازار ارز تصریح کرد: به طور حتم گرانی‌ها ریشه در مسائل خارجی و داخلی دارد، از طرف دیگر شرایط کشور از نظر بیرونی بسیار حساس است، از این‌رو مسئولان باید برای کاهش فشارهای خارجی بر حوزه تولید داخل تمرکز داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه هم‌اکنون در موضوع گرانی اشکالات داخلی وجود دارد که باید آنها را رفع کرد، گفت: مجلس هم‌اکنون تمرکز خود را بر حل مشکلات داخلی معطوف کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مشترک مجلس با دولت در حوزه گرانی و اشتغال یادآور شد: به طور حتم برای حل مشکلات نخست باید بیماری را درست شناخت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مهمترین مسئله کشور باید رونق تولید داخل باشد، از این‌رو اگر این موضوع محقق شود، نقدینگی به سمت بازارهای مطمئن می‌آید و در غیراین‌صورت باید شاهد تلاطمات بازار به‌ویژه بازار ارز باشیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات برای توسعه شهرها جذب و تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری است، افزود: این افراد می‌توانند در تمام بخش‌ها به‌ویژه صنایع، کشاورزی و دامداری سرمایه‌گذاری کنند که برای جذب آنها نیازمند به فراهم کردن زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات از سوی دولت هستیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه‌های آزاد در کشور باید به سمت تولید سوق داده شوند و نه بازارهای دلالی، یادآور شد: تحقق این موضوع در گرو ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی دولت است.

رئیس مجلس با اشاره به تصویب قانون تسهیل فضای کسب و کار در مجلس گفت: به طور حتم راه علاج بیماری گرانی و بیکاری در کشور حمایت از تولید داخل است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.