حقوق بازنشستگان از ۹۰ درصد حقوق شاغلین کمتر نخواهد بود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
شناسه : 3105
10
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری که به زودی از طریق دولت تقدیم مجلس می شود حقوق بازنشستگان در سال های گذشته از ۹۰ درصد حقوق شاغلین کمتر نباشد.
پ
پ

برنامه “صبح و گفت و گو” رادیو گفت و گو با موضوع” روز خانواده و تکریم بازنشستگان “، با حضور دکتر فرشته روح افزار مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان خانواده و دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

دکتر عبدالرضا عزیزی در آغاز با اذعان به اینکه تامین نیازهای اساسی مردم به طور کامل اجرایی نشده است، گفت: داریم تلاش می کنیم که به آنچه که قانون اساسی گفته، عمل کنیم ولی در عمل همه آنچه که در قانون اساسی مطرح شده، اجرا نشده است.

وی اظهار داشت: عامل این عدم اجرا، خودمان هستیم چون رسما تمام دولت ها بیش از ۸۰ درصد لایحه بودجه ای که تقدیم دولت می کنند، جاری است و تنها ۲۰ درصد آن عمرانی است و حتی در پایان سال این مقدار هم به ده درصد کاهش می یابد. در واقع دیگر چیزی برای افزایش درآمد ناخالص ملی و به تبع آن افزایش سطح اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی باقی نمی ماند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کشور شفاف سازی نیست، تاکید کرد: حتی اگر هم بخواهیم شفاف سازی را انجام دهیم با مقاومت هایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به سازمان بازنشستگی کشور اظهار داشت: سازمان بازنشستگی کشور سالانه ۱۹ هزار میلیارد تومان خرج دارد در حالیکه شرکت های زیادی از جمله هواپیمایی آسمان و آتیه صبا زیر مجموعه های این سازمان هستند و باید خودشان از پس هزینه های خود برآیند ولی ما از طریق مجلس، سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به دولت کمک می کنیم چون در غیر این صورت نابود می شود.

عزیزی متذکر شد: اگر مدیریت ها درست و بر اساس شایسته سالاری باشد و هر کسی وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد ما به این اندازه هدر رفت اعتبار نخواهیم داشت.

وی خبر داد: در قانون بودجه امسال همسان سازی حقوق های بازنشستگان کشوری و لشکری را تصویب کردیم و حقوق بازنشستگان سال های گذشته تا ۲۵ درصد افزایش یافت. مقرر شد تا در لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری که به زودی از طریق دولت تقدیم مجلس می شود حقوق بازنشستگان در سال های گذشته از ۹۰ درصد شاغلین کمتر نباشد.

یک طرح هم برای ارتقای صندوق بازنشستگان کشوری داده ایم تا بتوانند خودکفا باشند و وابسته به دولت و مجلس نباشند.

در ادامه دکتر فرشته روح افزار به وضعیت فعلی خانواده در ایران اشاره کرد و گفت: خانواده های ایرانی با شرایط استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارند. خانواده از شرایط اقتصادی اثر می گیرند و نظم و آرامش لازمه ای که باید در خانواده داشته باشند، ندارند.

وی با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بیان داشت: شاید شکل زندگی این دو بزرگوار آرمانگرایانه باشد ولی در حقیقت این نیست دلیل نزول سوره “هل اتی” بخشش این بزرگواران است و متاسفانه ما با این فرهنگ خیلی فاصله داریم و زیاده خواهی ها سبب این فاصله شده است.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان خانواده تاکید کرد: ما باید به اقتصاد مقاومتی رو بیاوریم و فرهنگ از خود گذشتگی و ساده زیستی را زنده کنیم.

۲۵ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.