حضور موثر کارشناسان اورژانس اجتماعی در گلوگاه‌ها/ نقش افزایش مددکاران در مقابله با آسیب‌های اجتماعی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
شناسه : 2996
15
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور موثرکارشناسان اورژانس اجتماعی در گلوگاه‌ها و نقش آنها در پیشگیری از آسیب، گفت: بهزیستی باید نسبت به افزایش مددکاران برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام کند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص عملکرد اورژانس اجتماعی، گفت: یکی از اقدامات موثر سازمان بهزیستی راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور بود، متاسفانه برخی نوجوانان و جوانان وقتی در معرض آسیب قرار می‌گیرند عمدتا به بیرون از خانه یا در مواردی حتی به بیرون از شهر و استان خود پناه می‌برند لذا کارشناسان آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان اورژانس اجتماعی، در گلوگاه ها مانند راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال‌ها با افراد سرگردان و مشکوک به این موارد ارتباط برقرار می‌کنند.

نماینده مردم شیران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی پیش از آنکه این افراد دچار آسیب شوند، آنها را در مراکز خاص خود نگهداری و با برقراری ارتباط بین این افراد و روانشناسان اجتماعی، مددکاران و در نهایت ارتباط با خانواده وی، واسطه‌ای برای بازگرداندن فرد به خانواده می‌شوند.

وی افزود: اورژانس اجتماعی در موارد بسیار مثبت عملکرد کرده به نوعی که از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرده است، اما لازم است که تعداد این مددکاران برای افزایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد.

عزیز یادآور شد: مسئولان سازمان بهزیستی می‌توانند درخواست خود مبنی بر افزایش منابع مالی یا رفع خلاهای قانونی را با کمیسیون اجتماعی مجلس در میان بگذارد، این آمادگی در مجلس برای رفع مشکلات حوزه آسیب های اجتماعی وجود دارد.

رئیس کمیسوین اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اورژانس اجتماعی در حوزه کاهش آسیب ناشی از کودک‌آزاری نیز نقش موثری داشته‌اند، در واقع با افزایش این نوع آسیب در جامعه کارشناسان اجتماعی به خوبی توانستند وظیفه مشاوره‌ای و التیام بخش برای خانواده‌های آسیب‌دیده را عملیاتی کنند./

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.