حرکت ایران به سمت توسعه با تحقق مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۴
شناسه : 2364
15
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که نمایشگاه مطبوعات ویترین آزادی بیان جمهوری اسلامی است، گفت: شفاف‌سازی توسط رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی مسئولانه موجب حرکت اجتماع به سمت توسعه و پیشرفت خواهد شد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خانه ملت در ارزیابی از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه گفت: فضای رسانه ای حاکم بر نمایشگاه علی رغم غیبت قهرآمیز برخی رسانه ها پرشور بوده و خوشبختانه استقبال مردم نیز مناسب بوده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مطرح کردن ایرادات بنی اسرائیلی از سوی برخی رسانه ها کار درستی نبوده است و غیبت این رسانه های غیرموجه بوده است زیرا نمایشگاه مطبوعات به هیچ عنوان متعلق به هیچ گروه و دسته ای نیست و حتی دولت هم هیچ حق انحصاری در نمایشگاه نداشته است؛ نمایشگاه مطبوعات به عنوان ویترین آزادی بیان جمهوری اسلامی شناخته می شود.

وی تصریح کرد: گلایه، نقد منصفانه و انتقاد یک موضوع اساسی است که در جمهوری اسلامی به عنوان یک حق اساسی برای همه رسانه ها به شکلی یکسان وجود دارد و این موضوع با قهر رسانه ای منافات دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کار رسانه ها اگرچه در نگاه اولیه اطلاع رسانی است اما رسانه ها به عنوان یک ابزار قدرت که اقدامات صورت گرفته توسط دولتمردان انجام گرفته در جهت آگاهی مردم فعالیت می کنند. در گذشته کسانی که از فیزیک برتر و توان نظامی بالایی برخوردار بودند دارای قدرت بودند اما امروز هرکس که رسانه قوی تری داشته باشد، قدرتمندتر است. رسانه‌های ما امروز خط مقدم نبرد نرم جمهوری اسلامی با دشمنان ایران هستند.

وی گفت: ارتباطات و اطلاع رسانی در جهان امروز حرف اول را می زند. در جهان غرب سانسور شدید رسانه ای حاکم است و به عنوان یک نمونه کوچک می‌توان از این مورد یاد کرد که یک دانش آموز آمریکایی در مدرسه ۱۵ نفر را با سلاح جنگی به رگبار بسته و به قتل می رساند اما این قتل عام فورا سانسور می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: رسانه های غربی در راستای استانداردهای دوگانه حقوق بشری غرب با اعدام یک قاچاقچی آدم کش که مرتکب انواع جنایت ها شده است، جار و جنجال می‌کنند. بررسی این  ۲ رویکرد نشان می دهد که در جهان امروز رسانه ها حرف اول را می زنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با مسئولیت اجتماعی رسانه ها گفت: شفاف سازی توسط رسانه ها و اطلاع رسانی مسئولانه موجب حرکت اجتماع به سمت توسعه و پیشرفت خواهد شد و فقدان اطلاع رسانی آزاد موجب لظمه خوردن اجتماع می شود؛ جوامع پیشرفته با شفاف سازی و اطلاع رسانی صحیح از فساد جلوگیری می کنند البته نمی توان منکر نفوذ لابی های صهیونیستی در جهت تامین منافع رژیم صهیونیستی نمی توان شد.

 

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.