حج و زیارت عرضه تأمین امنیت حجاج را ندارد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
شناسه : 1349
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصمیماتی بزرگی را اتخاذ کرده که بسیاری از آنها نهایی نیز شده اند.
پ
پ

وی اظهار کرد: در این راستا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله این تصمیمات بوده که رضایتمندی این قشر از جامعه را به همراه داشته است.

این نماینده مجلس افزود: برای به اتمام رساندن این قانون جامع زحمات زیادی از سوی اعضای کمیسیون گرفته شد، و اعتقاد اعضا بر این بوده کسانی از جمله خاوری که آن همه پول را در اختیار خود قرار دادند آیا با این حال خدمت کردن به خانواده های ایثارگران به اندازه دو سوم پولی که این افراد برده اند، ارزش ندارد؟

عزیزی ادامه داد: در بررسی های اولیه متوجه شدیم که ۲۷ سال بوده که مطالبات آزادگان پرداخت نشده بود، اما در حال حاضر مطالبات همه آزادگان پرداخت شده و  حتی یک نفر هم باقی نمانده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات اجتماعی استان نیز گفت: در همه جای کشور مشکل اشتغال وجود دارد و برای اینکه اشتغال ایجاد شود بایستی موتور محرکه تولید را حرکت دهیم و این امکان ندارد جز اینکه نرخ سود بانکی را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: هیچ کشوری به اندازه کشور ما نرخ سود بانکی را افزایش نمی دهد و در این راستا خودمان هم به قانون پایبند نیستیم، در صورتی که نرخ سود بانکی باید به ۱۴ درصد برسد جدای از اینکه برای آنکس که تولید می کند باید سوبسید در نظر گرفت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای اولین بار دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان اشتغال در نظر گرفته و علاوه بر این کمیسیون اجتماعی مجلس نیز مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد دیگر پیشنهاد داد که با موافقت مجلس رو به رو شد.

عزیزی اعلام کرد: با رقم تصویب شده از سوی مجلس و مبلغ دولت جمعا مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای حل معضل بیکاری اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیکاری را مهمترین رکن مشکلات اجتماعی دانست و از دولت خواست تا این رقم را زودتر در اختیار قرار دهد تا نمایندگان بتوانند این معضل را تعدیل کنند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه در پرداخت حقوق بی عدالتی وجود دارد، افزود: بایستی یک عدالت نسبی در پرداخت حقوق صورت گیرد تا به فرض معلمان بتوانند به فرزندان این مملکت بدون دغدغه درس دهند.

عزیزی در ادامه به ظرفیت های استان ایلام اشاره و گفت: این میادین و شعله های فقط مختص ایلام نیست و به کشور نیز تعلق دارد و از اینکه با این روند مواجه است قلبم به شدت از این موضوع به درد آمد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: مطمئنا با راه اندازی میادین نفتی مشکل بیکاری این منطقه رفع می شود.

وی در ادامه با اشاره به مسیر نزدیک ایلام و مرز مهران برای تردد عتبات عالیات ضمن انتقاد از سازمان حج و زیارت گفت: دیروز از آقای استاندار پرسیدم عوارض رفت و آمد خودروهای مستقر در مرز چه نفعی برای استان دارد که بیان کردند همه برای حج و زیارت است و جالب است حج و زیارت که عرضه تأمین امنیت حجاج را ندارد و از سوی دیگر با راه اندازی شرکت شمسا پول را در جیب خودش قرار می دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مبلغ ۲۵ دلار از زائر دریافت می کند۹ دلار را به کشور مقابل تحویل می دهد و بقیه را در جیب شرکت شمسایی که خود تشکیل داده می گذارد.

عزیزی در پایان گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس به جد پیگیر مشکلات استان ایلام در مجلس خواهد بود.

 

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.